لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۲

نگرانی باشنده‌های جوزجان در مورد افزایش جنگجویان خارجی گروه داعش!


حضور روز افزون جنگجویان خارجی گروه داعش در ولایت جوزجان نگرانی جدی را برای باشنده‌گان این ولایت به بار آورده‌است.

رحمت‌الله حشر ولسوال اسبق درزاب که به روز چهارشنبه «۰۸ حمل ۱۳۹۷» خورشیدی با رادیو آزادی صحبت می‌کرد، گفت:

"شمار افراد گروه داعش در حال حاضر در ولسوالی درزاب به ۶۰۰ تن رسیده که بسیاری آن‌ها خارجی‌ها اند که به تازه‌گی وارد این ولسوالی شده و حملات تهاجمی تازه را بالای پوسته‌های امنیتی آغاز نموده‌اند. این خارجی‌ها اتباع کشورهای ازبکستان، قزاقستان، تاجکستان، فرانسه، امارات متحدۀ عربی، سوریه و چچنیا اند."

آقای حشر می‌گوید که درزاب و قوش‌تپه از جمله ولسوالی‌های نا امن جوزجان اند که جنگجویان داعش در این ولسوالی‌ها حضور گسترده دارند و قرارگاه‌های را ایجاد کرده‌اند.

در همین حال مقامات امنیتی نیز افزایش جنگجویان خارجی در بین افراد گروه داعش در ولسوالی درزاب را تأیید می‌کنند، اما می‌گویند که در این اواخر تعداد زیادی از آن‌ها در عملیات‌های شبانه و هوایی سرکوب شده و توانایی رویارویی با نیروهای افغان را ندارند.

عبدالحفیظ خاشی آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان به رادیو آزادی گفت:

"تصمیم بر آن است که در آینده نزدیک یک عملیات سرتاسری در سطح ولایت جوزجان راه اندازی شود تا تروریست‌های داخلی و خارجی از بین برده شوند."

حرف از حضور گسترده داعشی‌های خارجی در ولسوالی درزاب در حالی مطرح می‌شود که به‌گفته مسئولان امنیتی جوزجان در نبرد روز گذشته که جنگجویان داعش بالای پوسته‌های ولسوالی درزاب حملات تهاجمی را انجام دادند، ۱۲ تن از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.

آگاهان محلی تأکید دارند که باید نگرانی‌های مردم شمال به ویژه جوزجان در این خصوص جدی گرفته شوند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG