لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۱

مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در ۶ ولسوالی جوزجان گشایش یافتند


آرشیف
آرشیف

مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در شش ولسوالی نسبتاً امن ولایت جوزجان به روز سه‌شنبه «۲۵ ثور ۱۳۹۷» گشایش یافتند.

عبدالحفیظ خاشی آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان به رادیو آزادی گفت، در چهار ولسوالی دیگر این ولایت به نسبت تهدیدات بلند امنیتی تجهیزات ضروری به مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان انتقال داده نشده‌اند.

در مورد این‌که کدام مراکز رأی‌دهی با تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند آقای خاشی گفت:

"در سطح ولایت جوزجان ۱۲۹ سایت داریم که از آن جمله ۳۱ سایت ما در داخل شهر شبرغان اند، شش ولسوالی را روز گذشته اکمال کردیم و چهار ولسوالی دیگر ما در سطح بلند امنیتی قرار دارند و این چهار ولسوالی به نسبت خرابی هوا از ارسال مواد محروم مانده و ما منتظر صاف شدن هوا هستیم تا بتوانیم از طریق هوا آن سایت‌ها را اکمال کنیم."

به‌گفته آمر امنیت قوماندانی امنیه جوزجان، قرار است بزودی تجهیزات ضروری پروسه ثبت نام رأی‌دهنده‌گان از طریق هوا در چهار ولسوالی دیگر "درزاب، قوش تپه، قرقین و خمآب" انتقال گردند.

اما شماری از نماینده‌گان مردم در شورای ولایتی جوزجان با ابراز نگرانی می‌گویند، احتمال می‌رود که به دلیل افزایش ناامنی‌ها انتخابات در این ولایت برگزار نشود.

حلیمه صدف عضو شورای ولایتی جوزجان در این باره گفت:

"اولاً امنیت جان خود کارمندان انتخابات تأمین نیست، دوم کسانی‌که رأی می‌دهند و یا انتخاب می‌شوند از نا امنی نگرانی دارند. از همین لحاظ از همین حالا مردم در ثبت نام رأی‌دهنده‌گان کمتر اشتراک می‌کنند و سهم مردم در مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان کم‌رنگ است."

خانم صدف گفت، دولت باید به‌خاطر باورمند ساختن مردم ساحاتی را که مراکز ثبت نام رأی‌دهنده‌گان در آنجا فعالیت می‌کنند، تأمین امنیت کند.

این در حالیست که به‌گفته اعضای شورای ولایتی جوزجان، هفته گذشته طالبان مسلح در ولسوالی‌های خمآب و مردیان تمام کارمندان پروسه ثبت نام رأی‌دهنده‌گان را مورد تهدید قرار داده و از نزد‌ شان ضمانت گرفتند تا برای دیگر برای پروسه انتخابات کار نکنند.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG