لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۰

امیدواری شورای عالی صلح در مورد سفر مقامات افغان به روسیه!


به سلسله تلاش‌ها برای گفتگوهای صلح در افغانستان، شورای عالی صلح امید وار است که سفر هیئت وزارت خارجه پُر دستاورد باشد.

عزیز الله دین محمد معاون این شورا روز شنبه ۳۱ سنبله ۱۳۹۷ به رادیو آزادی گفت، هیئت افغانستان در نشستی‌که آغاز خوب برای گفتگوهای صلح باشد، با مقامات روسی بحث خواهد نمود.

عزیزالله دین محمد
عزیزالله دین محمد

وی افزود:

"من باور دارم که این گفتگوها نتیجه می‌دهد اگر در آینده نزدیک نتیجه آشکار نداشته باشد، اما این‌که مقامات افغانستان دیدگاه‌های شانرا در مورد صلح با روس‌ها شریک نمایند و آن‌ها را بفهمانند این کار بی‌نتیجه نخواهد بود."

وزارت خارجه افغانستان از ارائه جزئیات در مورد سفر هیئت افغانستان به روسیه خودداری می‌نماید.

نصیر اندیشه معین اداری وزارت خارجه و اکرم خپلواک رئیس دارالانشای شورای عالی صلح هفته گذشته، به منظور صحبت بخاطر نشست مسکو در مورد گفتگوهای صلح افغانستان عازم روسیه شدند.

با این‌که تا حال در مورد گفتگو میان هیئت افغان و مقامات روسی به رسانه‌ها معلومات داده‌ نشده، اما شورای عالی صلح در مورد خوشبین است.

قرار بود که در اوایل ماه جاری میلادی نشست مسکو، در مورد صلح افغانستان برگزار شود، اما به دلیل عدم اشتراک مقامات حکومت افغانستان این نشست به تعویق افتاد.

مقامات روسی گفته‌اند، با مشوره با حکومت افغانستان زمان مناسب را برای برگزاری این نشست تعیین خواهند نمود.

مسکو در نشستی‌که به تعویق افتاد، بشمول ۱۲ کشور از طالبان نیز دعوت کرده بود و طالبان حضور شانرا در آن نشست تأیید کرده بودند.

اما برخی از اعضای ولسی جرگه نسبت به نشست مسکو خوشبین نیستند.

عبدالرؤف انعامی عضو ولسی جرگه می‌گوید:

"در افغانستان جنگ بخش‌های مختلف دارد و این جنگ گسترده و پیچیده شده‌است، تا زمانی‌که افغان‌ها همدیگر را نپذیرند به شمول روسیه هیچ کشوری نمی‌تواند به کشور کاری انجام بدهد."

به گفته آقای انعامی، مردم افغانستان بخاطر بهبود وضعیت در داخل افغانستان و حل مشکلات، هر چه زودتر در مقابل دشمن در صف واحد قرار بگیرند.

گزارش: ویدا میرزایی

XS
SM
MD
LG