لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۸

دونالد ترمپ برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویارک شد


رئیس جمهور امریکا فعالیت‌های خود را نا وفت دیروز(یک‌شنبه) با رسیدن به شهر نیویارک آغاز کرد.

دونالد ترمپ شب پیش با شینزو آبه صدراعظم جاپان ملاقات نمود.

پیش از این‌که هلیکوپتر رئیس جمهور دونالد ترمپ در والستریت نشست کند، او در پیامی در توییتر خود نوشت که با صدراعظم جاپان روی مسایل تجارتی و نظامی گفتگو کرده‌است.

او افزود:

"ما برای کمک به جاپان تلاش زیادی به خرچ دادیم و خواهان تقویت این روابط دو جانبه می‌باشیم."

شینزو آبه صدراعظم جاپان پس از ملاقات با رئیس جمهور امریکا در ترمپ تاور به خبرنگاران گفت، آن‌ها در کنار گفتگوها در بارۀ تجارت امریکا- جاپان و تجارت جهانی، روی مسئلۀ کوریا شمالی و اختطاف اتباع جاپانی گفتگو کردند.

گفته می‌شود که گفتگوی آن‌ها همچو همیشه در یک فضای خیلی گرم برگزار شد.

رهبران امریکا و جاپان
رهبران امریکا و جاپان

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا فردا سه‌شنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و این نشست را رسماً افتتاح می‌کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۹۳ عضو دارد.

نیکی هیلی سفیر امریکا در سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه گفته بود که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در نطق افتتاحیه خود به موضوعات مختلف از جمله ایران، مسموم شدن جاسوس سابق روسی در بریتانیا، برنامه اتُمی کوریای شمالی و اسلحه کیمیاوی اشاره خواهد کرد.

رئیس جمهور امریکا یک روز بعد از سخنرانی در اسامبلی عمومی روز چهارشنبه، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد را رهبری خواهد کرد که بیشتر به بحث روی مسایل مربوط به ایرانمی‌پردازند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این جلسه هم‌چنان روی منع گسترش سلاح اتُمی و حملات با استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه و بریتانیا، تمرکز خواهد کرد.

امریکا در حال حاضر ریاست دوره‌یی شورای امنیت سازمان ملل متحد را به عهده دارد.

رئیس جمهور امریکا در یک زمانی رهبری اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد در بارۀ ایران را رهبری می‌کند که وزارت امور خارجه امریکا در گزارش سالانه خود در باره تروریزم ایران را در صدر فهرست کشورهای حامی تروریزم قرار داد.

ضمناً، امریکا در ماه می امسال موافقتنامه اتُمی ایران با کشورهای مقتدر جهان را ترک گفت و تعزیرات جدید بر این کشور را اعلان کرد.

رئیس جمهور امریکا امروز دوشنبه در نیویارک در نشستی در بارۀ قاچاق مواد مخدر نیز سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور ترمپ در حاشیه اسامبلی عمومی سازمان ملل متحد یک سلسله ملاقات‌های دو جانبه را با متحدین امریکا مانند امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، ترزا می صدراعظم بریتانیا و مون جائه -این رئیس جمهور کوریای جنوبی در نظر دارد.

رئیس جمهور کوریای جنوبی قرار است در دیدارش با ترمپ در بارۀ ملاقات روز پنج‌شنبه خود با کیم جونگ اون رئیس جمهور کوریای شمالی در پیونگ یانگ، معلومات ارائه کند.

رؤسای جمهور دو کوریا دعوت یکدیگر را برای دیدار تاریخی شان در سیول در جریان امسال پذیرفتند.

XS
SM
MD
LG