لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۸

متضررین سیلاب‌ها در ایران حکومت را به ناتوانی در رسانیدن کمک‌ها متهم می‌کنند


آرشیف/ عکس از سیلاب‌های اخیر در شهر خرم آباد ایران/ Source: Erfan Keshvari/ISNA (AP)
آرشیف/ عکس از سیلاب‌های اخیر در شهر خرم آباد ایران/ Source: Erfan Keshvari/ISNA (AP)

ایرانی‌های که در نتیجه سیلاب‌های اخیر متاثر شده اند، تظاهرات قهر آمیز را در برابر عکس العمل ضعیف حکومت این کشور در برابر این رویداد آغاز کرده اند.

این سیلاب‌ها که در نتیجه باران‌های شدید نزدهم مارچ آغاز شد، شدیدترین سیلاب‌های چند دهه اخیر در ایران محسوب می شود که صدها شهرک و قریه را در ۲۶ از جمله ۳۱ ولایت این کشور متاثر ساخته، حداقل ۶۲ تن در اثر آن هلاک شده اند.

هزاران تن در مناطق متاثر از سیلاب‌ها در ایران بدون داشتن سرپناه و لباس گرم، در حالی که ریزش باران ادامه دارد، در فضای آزاد بسر می برند.

تظاهر کننده‌گان از تصمیم حکومت ایران در مورد آزاد ساختن یک بخش از آب‌های بند کرخه در ولایت خوزستان نیز خشمگین اند.

حکومت ایران، به خاطر جلوگیری از انهدام بندهای که در نتیجه سیلاب‌ها با وضعیت بحرانی مواجه اند، آب‌های اضافی آن‌ها را آزاد ساخته است.

تظاهر کننده‌گان می گویند که آزاد ساختن آب‌های بند‌ها منازل مسکونی و زمین‌های زراعتی آن‌ها را با خطر انهدام و مواشی آن‌ها را با هلاکت مواجه ساخته است.

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی، در ویدیو‌های که از طریق شبکه‌های اجتماعی نشر و صحت آنها تصدیق نشده است، تظاهر کننده‌گان در ولایت کوهستانی لرستان و ولایت تولید کنندۀ نفت خوزستان ایران نشان داده می شوند.

این دو ولایت بیشتر از سایر مناطق ایران از این سیلاب‌ها متاثر شده اند.

در این ولایات ده‌ها شهرک و قریه مجبور به تخلیه شده، منازل مسکونی و ساختارهای زیربنایی متحمل خسارات شدید شده، حداقل حدود شصت قریه در ولایت کوهستانی لرستان زیر آب شده است.

در یک ویدیو که چهارم اپریل نشر شد، موتر احمد خادم سید الشهدا یک قوماندان اردوی ایران دیده می‌شود که توسط تظاهر کننده محاصره شده‌است.

احمد خادم هماهنگ کننده تلاش‌های مدد رسانی در منطقه دریای کارون در ولایت خوزستان ایران است.

اردوی ایران و سپاه پاسدران انقلاب اسلامی این کشور در تلاش‌های مدد رسانی به قربانیان سیلاب‌های اخیر سهم دارند.

تظاهرات بعد از آن آغاز شد که سپاه پاسدران انقلاب اسلامی حکومت حسن روحانی رئیس جمهور این کشور به سوء مدیریت عکس العمل به این سیلاب‌ها، متهم کرد.

تعدادی زیاد از ایرانی‌ها تلاش‌های مدد رسانی را کافی ندانسته از حکومت این کشور به خاطر عکس العمل ضعیف و ناتوانی در رسانیدن مواد اولیه برای هزاران تنی که این سیلاب‌ها متاثر شده اند، انتقاد می کنند.

XS
SM
MD
LG