لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۶

رهنمودهای سازمان صحی جهان در مورد پوشیدن ماسک صورت تغییر کرد


آرشیف
آرشیف

سازمان صحی جهان رهنمود‌های خود در مورد پوشیدن ماسک صورت را تغییر داده و توصیه کرده در جاهایی که ویروس کرونا شیوع کرده و مردم نمی‌توانند فاصله جسمی را حفظ کنند باید ماسک پوشیده شود.

سازمان صحی جهان دیروز ۵ ماه جون گفت، شواهد نشان داده است که پوشیدن ماسک یک وسیله خوب برای جلوگیری گسترش ویروس کرونا می‌باشد، ولی تنها ماسک نمی‌تواند مردم را از گرفتاری به مرض کووید۱۹ نجات بدهد.

به گفته سازمان صحی جهان مردم باید فکر نکنند که پوشیدن ماسک می‌تواند جای شستن دست‌ها و حفظ فاصله جسمی را بگیرد و یا تنها با پوشیدن ماسک می‌توان از شر ویروس کرونا نجات پیدا کرد.

به گفته سازمان صحی جهان ماسک صورت باید سه لایه داشته باشد، لایه اولی از یک تکه کتانی که آب را جذب کرده بتواند و لایه سومی باید یک پارچه پولیاستر و یا چیزی دیگری باشد که آب را جذب نکند.

در بسیاری از کشورها پوشیدن ماسک اجباری می‌باشد مخصوصاً در موترهای شهری و جاهای که ازدحام مردم زیاد است.

توصیه قبلی سازمان جهانی صحت این بود که تنها کارمندان طبی، آنهایی که ویروس کرونا دارند و کسانی که با بیماران سر و کار دارند ماسک بپوشند.

در جهان ۶،۸۷۱،۷۲۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا گردیده تاکنون ۳۹۸،۶۶۵ هزار نفر در نتیجه این بیماری جان داده و ۳،۳۶۵،۹۲۳ تن صحت‌یاب شده اند.

XS
SM
MD
LG