لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

اتهامات جدید بر آنگ سان سوچی از سوی نظامیان برما


آنگ سان سوچی
آنگ سان سوچی

نظامیان برسراقتدار در برما رهبر سابق این کشور آنگ سان سوچی را به پذیرفتن طلا و پول غیرقانونی معادل ششصد هزار دالر امریکایی متهم کردند.

این در حالیست که نیروهای امنیتی این کشور دیروز هم در برابر معترضان مخالف کودتای نظامی از مرمی کارگرفته چندین نفر را کشتند.

برید جنرال ژاو مین تون سخنگوی اردو بدون اینکه دلایل اتهامات را ارائه کند روز پنج‌شنبه گفت :" ما این حقایق را چندین بار بررسی کردیم و کمیته ضد فساد اداری اکنون به تحقیقات ادامه می‌دهد."

این جدی‌ترین اتهاماتی است که بعد از کودتای نظامی ماه گذشته علیه حکومت خانم سوچی و بازداشت وی از سوی نظامیان بروی وارد می‌شود.

چندین نفر از رهبران حزب وی نیز بازداشت شده اند.

خانم سوچی ۷۵ ساله قبل از این به اتهاماتی چون وارد کردن غیرقانونی دستگاه‌های مخابره واکی تاکی، نقض قانون حوادث طبیعی، پایمال کردن محدودیت‌های کرونا و ایجاد ترس و هراس متهم شده بود.

ادامه اعتراضات در برما
ادامه اعتراضات در برما

برما که میانمار هم نامیده می‌شود بعد از کودتای اول فبروری روزانه شاهد تظاهرات است.

معترضان خواستار رهایی خانم سوچی و برگشت حکومت ملکی می‌باشند.

ولی نظامیان این تظاهرات را با بی‌رحمی سرکوب می‌کنند.

در تظاهرات دیروز پنج‌شنبه حداقل هشت نفر از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند که مجموع تلفات این تظاهرات به بیش از شصت نفر رسید.

شاهدان عینی گفتند که برخی مظاهرچیان در ناحیه سر مرمی خوردند.

سازمان عفو بین‌الملل نظامیان برما را متهم کرد که با استفاده از اسلحه حربی در برابر مظاهرچیان غیرمسلح، مردم را به رگبار می‌بندند و به قتل‌های طرحریزی شده روآورده اند.

کودتای نظامی در برما با انتقاد‌های فزایندۀ در سطح جهان روبرو شده از جمله کشورهای غربی رهبران نظامی این کشور را تحریم کرده اند.

حزب خانم سوچی انتخابات سال گذشته را به پیمانه وسیع برنده شد اما نظامیان ادعا می‌کنند در انتخابات تقلب شده است. ناظران مستقل بین‌المللی می‌گویند خلاف ورزی در انتخابات مشاهده نشده است.

XS
SM
MD
LG