لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۴ سرطان ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۴

آصف در جواب به مجاهد: برای جلوگیری از تروریزم از هر منبعی استفاده خواهیم کرد


خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان
خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان به اظهارات ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان که گفته بود، توافقنامه دوحه را با ایالات متحده امریکا امضا کرده اند، اما هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه پاکستان نخواهد بود، واکنش نشان داد.

وزیر دفاع پاکستان نیز همین بیانیه را در صفحۀ توییتر خود منتشر کرده و نوشته است: "صرف نظر از موضع افغانستان، پاکستان از هر منبعی برای جلوگیری از تروریزم علیۀ خاک خود استفاده خواهد کرد."

خواجه آصف افزوده، بدون توجه به اینکه کابل بخواهد نیروهای مسلح را در قلمرو خود سرکوب کند یا نه، این کار را انجام خواهند داد.

وزیر دفاع پاکستان در روزهای اخیر از الفاظ تندی علیه حکومت طالبان استفاده کرده و طالبان حاکم بر افغانستان را متهم کرده است که به تحریک طالبان پاکستان (تی تی پی) در این کشور جای داده است.

قبل از این سخنان خواجه آصف، ارتش پاکستان روز جمعه نسبت به هر زمان دیگری، نیز اظهارات تندی را علیه حکومت طالبان مطرح کرد.

در بیانیۀ ارتش پاکستان به گفتۀ عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان آمده است که آنها از وجود مخفیگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان و آزادی فعالیت آنها در آنجا بسیار نگران هستند.

در این خبرنامه همچنین ادعا شده است که شهروندان افغانستان در تروریزم در پاکستان دست دارند که به گفتۀ وی، این موضوع مهم دیگری است که باید حل شود.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان ادعای پاکستان را مانند گذشته رد کرد و قلمرو افغانستان را برای دیگران غیر تهدید خوانده است.

پیش از این رانا ثناالله، وزیر داخله، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه و برخی دیگر از مقامات پاکستان از فعالیت‌ها و موجودیت مخفیگاه‌های تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

وزیر داخلۀ پاکستان در مورد عملیات علیه «تی تی پی» در داخل افغانستان نیز صحبت کرده بود، اما پس از آن گفت که حکومت طالبان به او گفته است که خانواده‌های طالبان پاکستانی را از ساحات خط دیورند به مناطق دیگر افغانستان منتقل می‌کند.

اما ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان به رادیو آزادی گفت که آنها می‌خواهند پناهجویان پاکستانی را به برخی مناطق دیگر افغانستان بفرستند.

در زمان نظام جمهوری هم حکومت پاکستان بارها ادعا می‌کرد که برخی از رهبران طالبان پاکستانی در افغانستان حضور دارند، اما برعکس، مقام‌های افغانستان در آن زمان پاکستان را به حمایت از تروریست‌ها و ارائه تسهیلات به تروریست‌ها متهم می‌کردند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG