لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۹ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۲

کریکت تایمز: کاپیتان سابق تیم هند به حیث مشاور مربی تیم ملی کریکت افغانستان تعیین شد


آجی جادیجا کاپیتان سابق تیم هند به حیث مشاور مربی تیم ملی کریکت افغانستان تعیین شده است
آجی جادیجا کاپیتان سابق تیم هند به حیث مشاور مربی تیم ملی کریکت افغانستان تعیین شده است

نشریه کریکت تایمز که از بریتانیا نشر می‌شود در آستانه مسابقات جام جهانی در هند می‌نویسد که تیم افغانستان، آجی جادیجا کاپیتان سابق تیم هند را به حیث مشاور مربی خود انتخاب کرد و سفر تیم افغانستان در مسابقات جام جهانی با بازی روز شنبه در برابر بنگلادش آغاز خواهد شد.

نشریه گزینش جادیجا را یک گام استراتژیک خوانده و گفته که بازیکنان افغان با استفاده از تجارب پربار وی عملکرد خود در مسابقات جام جهانی را تقویت خواهند بخشید.

نشریه می‌نویسد که تیم افغانستان برای مسابقات جام جهانی که روز پنجشنبه آغاز می‌شود، آمادگی می‌گیرد.

به نوشته نشریه، تیم افغانستان با استفاده از مشاوره های جادیجا خود را با آب و هوای هند عیار و استراتژی‌اش را هماهنگ تر خواهد کرد.

کریکت تایمز می‌نویسد که آجی جادیجا از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ در ۱۹۶ بازی از کشور خود نمایندگی کرده و در سه جام جهانی پیهم نقش محوری در تیم هند داشته است.

ده تیم برتر جهان در مسابقات جام جهانی کریکت سال ۲۰۲۳ اشتراک دارند.

این مسابقات با بازی میان تیم انگلستان مدافع قهرمانی جهان و تیم نیوزیلند آغاز می‌شود.

در حالی که کریکت تایمز به آمادگی‌های تیم افغانستان به مسابقات جام جهانی پرداخته روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت در مورد توقف فعالیت سفارت افغانستان در دهلی جدید نوشته است.

روزنامه به اعلامیه سفارت هم اشاره می‌کند که در آن گفته شده که فعالیت خود را به علت نبود حمایت دیپلماتیک کشور میزبان متوقف می‌کند، ولی خدمات قنسولی عاجل ادامه خواهد یافت.

ایندیپندنت می‌نویسد که در سفارت افغانستان در هند کارمندانی که از سوی حکومت مخلوع افغانستان گماشته شده بودند کار می‌کردند.
ولی در عین حال حکومت هند از سفیر افغانستان در دهلی نو حمایت نکرد و دسترسی وی به برخی از حساب‌های بانکی سفارت را نیز مسدود ساخت.

دهلی نو نزاعی را که از یک ماه به این‌سو میان سفیر و نمایندۀ معرفی شده از سوی طالبان وجود داشته، یک امر داخلی افغانستان زیر حاکمیت طالبان عنوان کرد.

روزنامه از قول یک منبع در سفارت می‌نویسد اینکه هند نخواست ویزاهای اقامت دیپلماتان افغان را تمدید کند یک دلیل توقف فعالیت سفارت بود.

این منبع حکومت صدراعظم مودی را به نزدیک شدن روز افزون به رژیم طالبان متهم کرده و مدعی شده که هند به سمت به رسمیت شناسی حکومت طالبان نزدیکتر شده است.

اما روزنامه می‌نویسد که هند حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته و گفته که در این مورد از فیصله‌های ملل متحد پیروی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG