توقف فعالیت های سازمان حمایت از کودکان؛ بیشتر از ۷۰ هزار کودک از دریافت کمک ها محروم شدند

تصویر آرشیف: یکی از اطفال مبتلا به سوءتغذی که از کمک های سازمان ملل و نهاد های بشری مستفید می شد

سازمان حمایت از کودکان (سیف د چلدرین) درحالی فعالیت‌هایش را در افغانستان متوقف کرده که بیش از ۷۰ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه و ۳۰ هزار زن تحت برنامۀ درمانی و مراقبت‌هایش قرار داشتند.


حفیظه یکی از مادران فقیر و بی‌بضاعت درشهرکابل است که می‌گوید، کودک اش به بیماری سوءتغذی مبتلا است و تحت پوشش سازمان حمایت از کودکان (سیف دچلدرن ) قرارداشت.

او از به تعلیق درآمدن فعالیت سازمان حمایت از کودکان سخت نگران است.

"دخترک ام ضعیف مانده است و سوتغذی شده بود، قبلا دفتر حمایت از کودکان ملل متحد با ما کمک می‌کرد، حالا می‌گویند دیگر این کمک‌ها را نمی‌کند و بسیار زیاد به تشویش هستیم، وضعیت کودک من خوب نیست ما می‌خواهیم که این موسسه دوباره به کار خود شروع کند."

این درحالیست که سازمان حمایت از کودکان (save the children) فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درآورده به تازگی در صفحۀ توییتر خود نوشته است،۷۳۰۰۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه تحت درمان این سازمان قرار داشت.

سازمان حمایت از کودکا در افغانستان بیشتر از هفتاد هزار کودک را تحت برنامه های درمانی خود داشت

سازمان حمایت از کودکان گفته، همچنان ۳۰ هزار زن از طریق کلینیک‌های سیار این سازمان تحت مراقبت قرار داشتند.

سازمان حمایت از کودکان هدف از متوقف کردن فعالیت‌هاش را ممنوع قرار گرفتن کار زنان در اداره‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی از سوی حکومت طالبان عنوان کرده و حضور زنان در را پیشبرد کار های این سازمان مهم خوانده است.

سازمان حمایت از کودکان: از میان ۵۷۰۰ کارمند این سازمان ۲۴۹۰ تن آنان زن هستند.

این سازمان گفته که از میان ۵۷۰۰ کارمند این سازمان ۲۴۹۰ تن آنان زن هستند.

سازمان حمایت از کودکان که در بخش‌های مختلف از جمله آموزش و صحت کودکان و زنان در افغانستان فعالیت می‌کرد، تاکید کرده است که زنان در بخش‌های آموزگاری، پرستاری، پزشکی، مشاوره، کارشناسان در بخش مالی و امنیتی با این اداره کار می‌کردند و به همکاری زنان می‌توانند به زنان و کودکان نیازمند در مناطق مختلف افغانستان دسترسی پیدا کنند.

زنان در برنامه های کمک رسانی و اجرای پروژه های موسسات غیر دولتی در افغانستان نقش فعال داشته اند

این سازمان همچنان گفته است که هرگاه زنان از اداره‌های غیردولتی حذف شوند، دیگر نمی‌تواند خدمات را برای نجات جان زن و کودک ارائه دهد.

سازمان حمایت ازکودکان در ادامه گفته است که ممنوعیت کار زنان تاثیرمستقیم بر کمک نجات جان کودکان خواهد داشت و خواهان لغو این تصمیم از سوی حکومت طالبان است.

این سازمان همچنان گفته است که ۱۴ میلیون کودک درافغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

سازمان حمایت از کودکان (سیف دچلدرن) یکی از بزرگترین سازمان‌های غیرودولتی است که از سال ۱۹۷۶ فعالیت‌اش را در بخش‌های مختلف در افغانستان ادامه داده است.

این درحالیست که شنبۀ هفتۀ جاری وزارت اقتصاد حکومت طالبان در اعلامیه‌ای کار کردن زنان در اداراه‌های غیردولتی را ممنوع قرار داد و این تصمیم با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده و شماری از سازمان‌های بین‌المللی از به تعلیق درآوردن فعالیت‌هایشان در افغانستان خبر دادند.