لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۴ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۴

پیام باراک اوباما ریس جمهور امریکا به مناسبت رمضان


بخشی از پیام باراک اوباما ریس جمهور ایالات متحده امریکا


به نماینده گی از مردم امریکا از جمله جمیعتهای مسلمانی که در 50 ایالت امریکا بسر میبرند، من میخواهم تمنیات نیک خودرا به مسلمانان امریکا و سرتاسر جهان ابراز نمایم. رمضان شما مبارک. رمضان ماهیست که به اعتقاد مسلمانان قرآن به حضرت محمد نازل شد و با یک عباره ساده آغاز گردید اقرا یعنی بخوان. این زمانیست که مسلمانان از حکمت و رهنمایی که با اعتقاد همراه میباشد آگاه می شوند و همینطور مسوولیتی را درک میکنند که در برابر یک دیگر و در برابر خداوند دارند. مانند بسیار مردمی که شاهد رمضان در جامعه ما بوده اند، من میدانم که این ماه یک ماه خوشی و محبت است. یک زمانیست که خانواده ها جمع میشوند و غذای خودرا شریک میکنند.

من این را هم میدانم که ماه رمضان ماه عبادت و تفکر است. ماهی که مسلمانان در طول روز، روزه میگیرند و در شب ها نماز تراویح را بجا می آورند و در طول این ماه تمام قران کریم را ختم میکنند و می شنوند. این عبادات اصولی را به یاد ما می اورد که بین ما مشترک است. این عبادات نقش اسلام را در تامین عدالت، ترقی و تحمل و بردباری و رتبه و مقام بشریت برملا میسازد. بطور مثال روزه چیزی است که پیروان بسیار ادیان دیگر هم بحیث یک راه نزدیک شدن با خدا از آن پیروی میکنند، از جمله دین عیسوی که من پیرو آن میباشم و کسانی را بیاد می آورد که برای پیدا کردن نان بعدی خود به مشکل روبرو میباشند.

همنوایی مسلمانان با دیگران در این ماه زمینه را مساعد میسازد که برای مساعدت با دیگران در هر جا قدم برداریم. و این موضوع را بیاد می آورد که جهانی را که ما میخواهیم اعمار کنیم و تحولی را که بار آوریم در حقیقت در درون خودما و در داخل جامعه ما آغاز میشود.

و من امروز آرزومندم که مسلمانان در امریکا و در سرتاسر جهان با آغاز این ایام نیک یک ماه پر برکت داشته باشند، رحمت خدواند بر شما باد.
XS
SM
MD
LG