لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۳

امریکا ۳۰۰ میلیون دالر کمک‎اش به پاکستان را متوقف ساخت


وزارت دفاع امریکا به خاطر عدم اقدامات کافی پاکستان در برابر طالبان افغان و شبکه حقانی در وزیرستان شمالی، ۳۰۰ میلیون دالر کمک این کشور را به اسلام‌آباد، متوقف ساخته‌است.

سه صد میلیون دالر کمک امریکا از برنامه وزارت دفاع بنام (صندوق حمایت ائتلاف) به متحدین این کشور پرداخته می‌شود که در مبارزه با تروریزم و افراط گرایی واشنگتن را کمک می‌کنند.

پاکستان بزرگترین دریافت کنندۀ این نوع کمک‌های امریکا به حساب می‌رود.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون روز چهارشنبه گفت، در حال حاضر این تخصیص به حکومت پاکستان پرداخته نمی‌شود. زیرا بگفتۀ وی پنتاگون تصدیق نمی‌کند که پاکستان علیه شبکه حقانی اقداماتی لازم و کافی را انجام داده‌باشد.

استامپ: حاضر این تخصیص به حکومت پاکستان پرداخته نمی‌شود.
استامپ: حاضر این تخصیص به حکومت پاکستان پرداخته نمی‌شود.

ادم استامپ در صحبتی با خبرگزاری رویترز گفت:

"این تصمیم از اهمیت فداکاری پاکستان در دو سال گذشته نمی‌کاهد."

بر اساس معلومات پنتاگون طبق برنامۀ صندوق حمایت ائتلاف وزارت دفاع امریکا از سال ۲۰۰۲ میلادی به این‎سو، ۱۴ میلیارد دالر به پاکستان کمک کرده‌است.

رویترز می‌گوید، تصمیم پنتاگون نشانۀ این است که دیده می‌شود، کار زیادی در پیشرفت عملیات از سوی پاکستان در مناطق وزیرستان شمالی باقی مانده‌است.

روابط بین واشنگتن و اسلام‌آباد در دهه گذشته زمانی تیره شد که مقامات ایالات متحده امریکا به خاطر آنچه که آن‌ها بی میلی اسلام‌آباد برای اقدام بر ضد گروه‌های افراطی مانند طالبان افغان و شبکه حقانی عنوان کرده‌اند، نا امید شدند.

پاکستان: توانایی اقدامات نظامی در برابر افراط گرایان و تندروان هم حدود دارد.
پاکستان: توانایی اقدامات نظامی در برابر افراط گرایان و تندروان هم حدود دارد.

در این حال، پاکستان از پناه دادن افراط گرایان و تندروان انکار کرده، می‌گوید توانایی اقدامات نظامی هم حدود دارد.

پاکستان می‌گوید، این کشور در حال حاضر با گروه‌های مختلف اسلام‌گرایان و تندرو درگیر بوده و به خاطر واکنش منفی عملیات نظامی گام‌های محتاطانه بر می‌دارد.

یک سخنگوی سفارت پاکستان در واشنگتن در رابطه به کمک ۳۰۰ میلیون دالر وزارت دفاع امریکا به اسلام‌آباد گفت، این تخصیص یکی از مقدمات همکاری بین پاکستان و امریکا در ارتباط به تعقیب اهداف مشترک دو کشور به شمار می‌رود.

XS
SM
MD
LG