لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۴

هیواد: رقابت سفارت‎ها در کابل وضعیت در افغانستان را جدی ساخته‌است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‎های خود را در مورد برگزاری نشست پروسه کابل و وضعیت عمومی در این شهر نوشته‎اند.

ویسا

روزنامه ویسا در سرمقاله‎اش نوشته‎است که نشست پروسه کابل صلح را تامین می‎کند و یا برعکس؟

سرمقاله نویس می‎گوید که از مدتی در مورد این نشست سخن زده می‎شود اما نشست پروسه کابل زیر سایه حوادث تلخ اخیر در شهر کابل برگزار گردید.

سرمقاله نویس گفته‎است که بدون شک افغان‎ها به صلح نیاز دارند اما باید هر تلاشی که در این راستا صورت می‎گیرد هدف آن صرف صلح باشد.

سرمقاله نویس نوشته‎است، اگر این نشست از ابتکارات مقامات افغان باشد و یاهم از دوستان بین‎المللی شان اما هدف آن بی تاثیر ساختن نشست‎های مسکو در مورد صلح است.

مسیر

روزنامه مسیر در سرمقاله‎اش با اشاره به درد و اندوه باشنده‎های کابل به علت حوادث اخیر به وضعیت این شهر پرداخته‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید، یک هفته می‎شود که در شهر کابل زندگی روال عادی نداشته، راه‎های مواصلاتی مسدود بوده و کار و بار در این شهر نیز متاثر شده‎است.

سرمقاله نویس نوشته‎است که در انفجارها بیشتر مردم عام کشته می‎شوند، تظاهرات آنان را متاثر و خساره مند می‎سازد و قربانی خواست‎های سیاسیون نیز آنان می‎شوند.

به باور سرمقاله نویس مردم در شهر کابل به علت رویدادهای اخیر در این شهر در هراس بوده و درد و نگرانی از دور در چهره آنان معلوم می‎شود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد سرمقاله‎اش را به اهمیت نشست پروسه کابل اختصاص داده‎است.

سرمقاله نویس گفته‎است که جامعه جهانی باید مبارزه با تروریزم را بگونه جدی به پیش ببرد.

سرمقاله نویس نوشته‎است که نشست پروسه کابل طبق پلان دیروز با موفقیت انجام شد و بحث‎ها بیشتر در مورد حمایت جهانیان از پروسه صلح و جلب همکاری درین زمینه صورت گرفت.

به گفته سرمقاله نویس، حکومت افغانستان درین نشست نیاز به صلح را واضح ساخت و گفت که درعدم تامین صلح چالش‎ها در چی حد خواهد بود.

سرمقاله نویس می‎گوید که رقابت میان سفارت‎ها در کابل وضعیت در افغانستان را جدی ساخته و نمی‎گذارند که تلاش‎های صلح نتیجه بدهد.

به گفته سرمقاله نویس اگر به این موضوع توجه نشود منطقه و جهان بیشتر نا امن خواهد شد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG