لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۱

قطر: هک شدن صفحات انترنتی از سوی امارات تأسف‌بار و تخطی است


قطر می‌گوید گزارش‌ها روی دخالت امارات متحده عربی در هک کردن صفحات انترنتی خبری حکومت این‌ کشور در ماه می امسال، مایه تأسف و تخطی از موافقت‌نامه‌ها بین کشور‌های عربی خلیج می‌باشد.

واشنگتن پُست روز یکشنبه به نقل از مقام‌های استخبارات امریکا که نخواستند نام‌های‌ شان افشا شود، خبر داد که امارات متحدۀ عربی، مراکز خبری حکومت قطر را هک کرده و یک داستان نادرست را ساخته است.

امارات متحدۀ عربی در کنار عربستان سعودی، بحرین و مصر به استناد به این، بحرانی را با قطر ایجاد کردند.

در این حال، امارات متحدۀ عربی دخالت در هک کردن سایت‌های خبری قطر را رد کرده، گزارش واشنگتن پُست را "نادرست" خوانده و تأکید نموده‌است که این‌ کشور در هیچ‌گونه هک کردن نقش نداشته است.

امارات متحدۀ عربی در کنار عربستان سعودی، بحرین و مصر، در اوایل ماه جون روی اتهاماتی‌که گویا قطر ایدیالوژی تندروی را حمایت می‌کند، روابط دیپلوماتیک و ارتباطات هوایی، زمینی و بحری خود را با این کشور قطع کردند.

اتهاماتی که قطر شدیداً آن را رد کرده‌است.

قطر از همان آغاز گفته بود که نقل قول‌ها از حاکمان این‌ کشور نتیجۀ رخنه در صفخات انترنتی است.

در اعلامیۀ که روز دوشنبه در این ارتباط به نشر رسیده گفته شده‌است، گزارشی که در روزنامه واشنگتن پُست نشر شده،" ثبوت واضح از انجام یک جنایت هک شده کمپیوتری می‌باشد."

شیخ سیف بن احمد الثانی رئیس دفتر ارتباطات دولتی قطر گفت:

"این به‌طور خاص مایۀ تأسف است که چنین اقدام شرم‌آور تروریزم انترنتی به یکی از اعضای کشور‌های شورای همکاری خلیج ارتباط می‌گیرد."

به‌گفتۀ وی، این عمل جنایی به‌طور واضح تخطی و نقض قوانین بین‌المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور و همچنان موافقت‌نامه‌های امضا شده بین کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج، اتحادیه کشور‌های عربی یا عرب لیگ، سازمان کشورهای اسلامی و سازمان ملل‌متحد می‌باشد.

شورای کشورهای همکاری خلیج شش عضو دارد که عبارتند از، بحرین، کویت، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌باشد.

کویت در این بحران به حیث میانجی کار می‌کرد.

شیخ سیف گفت، تحقیقات حکومت قطر جریان دارد و بر اساس آن سارنوالان برای عدالت کشاندن مرتکبین و تحریک کننده‌گان این بحران، گام‌های ضروری قانونی را بر می‌دارند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG