لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۴

وزارت دفاع: تروریستان در پاکستان سد راه ثبات افغانستان اند، باید از بین بروند


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، اگر پاکستان از حمایت تروریستان دست نبردارد، افغانستان از سرکوب مخفی‌گاه‌های تروریستان از هر راه ممکن حمایت می‌کند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی این وزارت ضمن ابراز این مطلب به رادیو آزادی گفت، مخفی‌گاه‌های تروریستان در پاکستان مانع عمده سد راه ثبات افغانستان اند و باید از بین بروند.

آقای وزیری گفت، پاکستان برای محو مخفی‌گاه‌های تروریستان هیچ کاری نکرده‌است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی می‌گوید:

"اگر پاکستان از حمایت تروریستان دست نبردارد، به باور ما راه دیگری به غیر از این موجود نیست که جامعه جهانی و ایالات متحده خود بر پاکستان فشار آورد و از هر راه ممکن مراکز تروریستان را مسدود سازد."

این اظهارات بعد از آن صورت می‌گیرند که مایکل کوگلمن یک محقق بخش جنوب آسیا انستتیوت ویلسن در واشنگتن به روزنامه "دی نیوز" پاکستان گفت، امکان دارد اداره ترمپ در ماه‌های آینده بر نقاط مشخص در خیبر پشتونخواه و بلوچستان، حملات درون یا طیاره‌های بی‌پیلوت را انجام دهد.

پاکستان بعد از آن در روابط‌اش با امریکا خیلی حساس شده‌است که رکس تیلرسن وزیر خارجه امریکا ماه گذشته هشدار داد که اگر پاکستان خود مخفی‌گاه‌های تروریستان را از بین نبرد امریکا در زمینه اقدام خواهد کرد.

شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان گفته‌است، اگر ایالات متحده از حاکمیت ملی پاکستان تخطی کند پاسخ‌اش را خواهد داد و اگر مخفی‌گاه‌های تروریستان به امریکا معلوم اند به پاکستان بگوید تا خود در این بخش اقدام کند.

با اعلان استراتژی رئیس جمهور ترمپ برای افغانستان و جنوب آسیا در ماه اگست امسال ترمپ خود و به دنبال‌اش مقامات ارشد دیگر امریکایی از پاکستان خواستند از پناه دادن و حمایت از تروریستان دست بردار شود.

پاکستان برای محو مخفی‌گاه‌های تروریستان هیچ کاری نکرده‌است.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید موقف پاکستان تغییر نکرده‌است و نشانه‌های هم دیده نمی‌شوند که گویا پاکستان تروریستان را هدف قرار داده باشد.

وی افزود:

"تا حال عملاً اقدامی دیده نشده‌است که پاکستان شبکه حقانی، طالبان، یا کدام گروه دیگر تروریستی را سرکوب کرده باشد یا آن‌ها را از پاکستان رانده باشد یا آن‌ها کسی را بندی کرده باشند."

قبل از این جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع از افغانستان در صحبت با رادیو آزادی تأکید کرد که دشمن هنوز هم در پناهگاه‌های شان در پاکستان فعالیت دارند، ولی امیدوار است این‌کشور تا چند ماه آینده موقف‌اش را تغییر دهد.

XS
SM
MD
LG