لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۶

برخی اعضای شورای ولایتی جوزجان: ولسوالی درزاب در معرض سقوط قرار دارد


شماری از اعضای شورای ولایتی جوزجان از اوضاع امنیتی این ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

نجیب‌الله جلیلی عضو شورای ولایتی جوزجان صبح روز دوشنبه «۲۰ حمل ۱۳۹۷» به رادیو آزادی گفت، اوضاع امنیتی در تمام ولسوالی‌های ولایت جوزجان خراب است، به ویژه در ولسوالی درزاب چند روز می‌شود تهدیدها از سوی گروه داعش بیشتر شده و احتمال سقوط ولسوالی درزاب وجود دارد.

این عضو شورای ولایتی جوزجان افزود، اگر برای سرکوب هراس افگنان اقدام جدی نشود، این ولسوالی به دست گروه داعش سقوط خواهد کرد.

وی گفت، سقوط ولسوالی درزاب به معنی سقوط مرکز جوزجان و سرپل نیز خواهد بود.

وی می‌گوید:

"ما منحیث نماینده‌های مردم از وضعیت فعلی درزاب بسیار نگران هستیم، بارها تقاضای راه اندازی یک عملیات زمینی را از حکومت مرکزی داشتیم ولی تا هنوز عملی نشده‌است."

جلیلی گفت، ولسوالی درزاب در عقب ولسوالی قوش‌تپه قرار دارد و اگر ولسوالی درزاب سقوط کند، ولسوالی قوش تپه کاملاً در دست گروه داعش قرار خواهد گرفت.

در همین حال انجنیر عبدالرحمن محمودی معاون و سرپرست ولایت جوزجان بر توانایی نیروهای امنیتی و پولیس محلی در ولسوالی درزاب تأکید می‌کند و می‌گوید که یک قطعه تازه نفس کماندو در آن محل پیاده شده و از لحاظ کمبود نیرو، امکانات و تجهیزات در پوسته‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

عبدالرحمان محمودی معاون و سرپرست ولایت جوزجان
عبدالرحمان محمودی معاون و سرپرست ولایت جوزجان

آقای محمودی در این باره گفت:

"با آن‌هم ما هر لحظه تلاش‌های خود را داریم با همکاری مقامات مرکزی به مشکل آن‌ها برسیم."

خواستیم در این مورد نظر مقامات قول اردوی ۲۰۹ شاهین را با خود داشته باشیم، اما موفق نشدیم.

موضوعات نا امنی و شکایت نماینده‌گان مردم جوزجان از گسترش نا امنی‌ها در این ولایت در حالی مطرح می‌شوند که یک هیئت بلند پایه نظامی کشور به ریاست جنرال مراد علی مراد به هدف تأمین امنیت انتخابات آینده و ملاقات با والیان به شمال کشور سفر کرده‌است.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG