لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۶

مایک پومپیو: حملات سایبری بر شفاخانه‌ها 'غیرمسئولانه و خطرناک' است


مایک پومپیو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
مایک پومپیو، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا

ایالات متحدۀ امریکا از تهدید حمله‌های سایبری به شفاخانه‌ها در زمان مبارزه با ویروس کرونا خبر داده‌است.

مایک پومپیو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در بیانیه‌ای به روز جمعه (۱۷ اپریل) می‌گوید، کشورش فعالیت‌های مخرب سایبری که به گفته او به هدف تضعیف تلاش‌ها برای محافظت و اطلاع رسانی به مردم صورت می‌گیرد را "هرگز تحمل نخواهد کرد."

او حمله‌های سایبری بر شفاخانه‌ها را در این مقطع زمانی "غیرمسئولانه و خطرناک خواند."

در بیانیه‌ای فعالیت‌های سایبری که فعالیت شفاخانه‌ها برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا را مختل می‌کند، نکوهش شده و آمده که این فعالیت‌ها می‌تواند پیامد ناگوار داشته باشد.

مایک پومپیو ، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا
مایک پومپیو ، وزیر خارجه ایالات متحده امریکا

پومپیو از کسانی که حمله‌های سایبری می‌کنند هم خواسته که دست از فعالیت‌های مخربانه سایبری بکشند و بگذارند که شفاخانه‌ها در این زمان مهم که مردم بیشتر به خدمات صحی نیاز دارند، به فعالیت ادامه دهند.

وزیر خارجه ایالات متحده امریکا هم‌چنان از حکومت‌ها خواسته، از شبکه‌هایی که در عقب حمله‌های سایبری در قلمرو‌ شان دست دارند، چشم پوشی نکنند.

پومپیو در بیانیه‌ای گفته که ایالات متحده در رابطه به هشدار جمهوری چک از رشته حمله‌های سایبری به دو شفاخانۀ آن کشور نگران است.

پیش از این، جمهوری چک به روز جمعه گفت که دو شفاخانه این کشور هدف حمله‌های سایبری قرار گرفته است.

یک روز پیش از این رویداد، مقام‌های جمهوری چک از احتمال حمله‌های سایبری بر شفاخانه‌ها و دیگر نهاد‌های مهم این کشور هشدار داده بودند.

روزگذشته یک شفاخانه در شهر آستراوا و دیگری در شهر اولوموتس از فعالیت‌های مشکوک سایبری در سیستم کمپیوتری این شفاخانه‌ها خبر دادند.

آندری باییش، صدراعظم جمهوری چک
آندری باییش، صدراعظم جمهوری چک

آندری بابیش صدراعظم جمهوری چک دیروز جمعه (۱۷ اپریل) گفت که حکومت این تهدید را درک کرده و با آن مبارزه می‌کند.

پیش از این در برخی کشورها، سازمان‌های استخباراتی و اداره‌های نظارت بر فعالیت‌های اینترنتی هشدار داده بودند که احتمال دارد در جریان بحران ویروس همه‌گیر کرونا، شفاخانه‌ها و نهاد‌های مهم هدف حمله‌های سایبری قرار گیرند.

هنوز مشخص نیست که کدام افراد یا گروه‌ها در چنین تهدیدها دخیل بوده‌اند.

بر اساس آمار صفحۀ اینترنتی ورلدومیترز، تا اکنون بیش از ۲.۲ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در جهان تأیید شده، بیش از ۱۵۴ هزار تن جان باخته و بیش از ۵۷۴ هزار نفر دیگر هم بهبود یافته‌اند.

XS
SM
MD
LG