لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۹

اردوی ایران در نزدیکی تنگۀ استراتژیک هرمز تمرینات نظامی "آغاز" کرده‌است


آرشیف، شماری از طیاره‌های بی‌سرنشین ایران در یکی از تمرینات نظامی
آرشیف، شماری از طیاره‌های بی‌سرنشین ایران در یکی از تمرینات نظامی

اردوی ایران از آغاز تمرینات نظامی در جنوب این کشور و در نزدیکی تنگۀ استراتژیک هرمز خبر داده‌است.

ارتقاء مهارت اجرای عملیات در محیط‍‌های خاص از اهداف این رزمایش خوانده شده‌است.

حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کنندۀ اردوی ایران از آغاز این تمرینات زیر نام «ذوالفقار ۱۴۰۱» در منطقه جاسک در شرق تنگه هرمز خبر داده‌است.

به گزارش رادیو فردا بخش ایران رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، سیاری در یک نشست خبری گفته است که ارتقاء مهارت اجرای عملیات در محیط‍‌های خاص شامل محیط‌‌‌های آلوده با عوامل کیمیاوی، میکروبی و هسته‌ای، جنگ الکترونیک و شرایط نامساعد جوی از اهداف این تمرینات است.

حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کنندۀ اردوی ایران
حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کنندۀ اردوی ایران

خبرگزاری اسوشیتد پرس گزارش داده، در این تمرینات که امروز آغاز شد از طیاره‌های بی‌سرنشین، جت‌های جنگی، هلیکوپتر ها، طیاره‌های ترانسپورتی نظامی و تحت‌البحری ها استفاده می‌شود.

سیاری هم تأیید کرده‌است که طیاره‌های بی‌سرنشین مختلف «باور، آرش، ابابیل، مهاجر، صادق و یسیر» عملیات شناسایی انجام خواهند داد.

این طیاره‌ها ساخت جمهوری اسلامی اند.

برخی از آن‌ها، به‌عنوان طیاره‌های بی‌سرنشین تهاجمی شناخته می‌شوند.

اردوی جمهوری اسلامی چند ماه پیش نیز از راه اندازی تمرینات با استفاده از ۱۵۰ طیارۀ بی‌سرنشین خبر داده بود که بخشی از آن، در خلیج فارس و دریای عمان برگزار شد.

پیش از آن هم، نیروی هوافضای سپاه پاسداران برگزاری تمرین‌های مشترک طیاره‌های بی‌سرنشین با روسیه در پایگاه هوایی کاشان را تأیید و اعلام کرده بود که بلاروس و ارمنستان نیز در این تمرین‌ها حضور دارند.

آرشیف، تمرینات نظامی نیروهای ایرانی
آرشیف، تمرینات نظامی نیروهای ایرانی

پیش از این مقام‌های امریکایی گفته اند که تهران آموزش نیروهای روسیه برای استفاده از طیاره‌های جنگی بی‌سرنشین ساخت ایران را در آن کشور آغاز کرده‌است.

تمرینات اردو و سپاه پاسداران ایران در حالی‌ست که امریکا و اسرائیل در سال‌های اخیر جمهوری اسلامی را به استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین برای حمله به کشتی‌های تجاری در منطقه متهم کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG