لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۶

اولاف شولز: جنایتکاران دلیلی برای ماندن در آلمان را ندارند


صدراعظم آلمان تأکید کرد که اخراج مهاجران بیشتری به افغانستان و سوریه انجام خواهد شد.
صدراعظم آلمان تأکید کرد که اخراج مهاجران بیشتری به افغانستان و سوریه انجام خواهد شد.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان در واکنش به انتقادها از سیاست مهاجرتی آلمان، یک‌بار دیگر تأکید کرد که مهاجران بیشتری به افغانستان و سوریه اخراج خواهند شد.

او در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه از شبکۀ تلویزیونی «زی‌دی‌اف» آلمان به نشر رسیده، گفته است که افراد محکوم به جرایم سنگین دلیلی برای ماندن در آن کشور ندارند.

شولز افزوده که آنان به شدت در این خصوص مصروف کار اند، اما به‌خاطری‌که پروسه موفقیت‌آمیز باشد، نمی‌خواهد جزئیات بیشتر در مورد آن ارائه کند: "ما اطمینان حاصل می‌کنیم که امکانات برای بازگشت به افغانستان فراهم شود و ما می‌خواهیم همین کار را در مورد سوریه نیز انجام دهیم. جنایتکاران با جرایم سنگین حق حفاظت خود را از دست داده‌اند و دلیلی برای ماندن در این‌جا ندارند."

صدراعظم شولز همچنان گفته که حکومت آن کشور نمی‌خواهد تمامی افغان‌ها و سوری‌ها را که به مرزهای آن کشور می‌رسند، بدون ارزیابی رد کند، اما تأکید کرده که کنترل مرزها باید تا زمانی‌که ممکن است ادامه یابد.

پس از حملۀ مرگبار روز جمعه ۲۳ اگست، حکومت آلمان با انتقاد شدید احزاب مخالف و فشار عمومی مواجه شده‌است.

در این حمله که توسط یک جوان ۲۶ ساله سوری با چاقو در جشنواره‌ای در شهر زولینگن در غرب آلمان انجام شد، سه نفر کشته و ۸ نفر زخمی شدند.

یک روز پس از این حادثه، گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که یکی از اعضایش این اقدام را برای به گفتۀ آن‌ها "گرفتن انتقام مسلمانان در فلسطین و جاهای دیگر" انجام داده‌است.

پس از حملۀ زولینگن، فریدریش مرز، رهبر اپوزیسیون حکومت آلمان، خواستار توقف پذیرش مهاجران افغان و سوری شد و تأکید کرد که قانون پناهنده‌گی باید تغییر کند.

در این حال، شماری از مهاجران افغان در آلمان که هنوز سرنوشت پرونده‌های پناهنده‌گی‌شان مشخص نشده، نگران وضعیت‌شان اند.

یک مرد جوان سوری روز جمعه گذشته در شهر سولینگن آلمان با ضربات چاقو دو مرد و یک زن را به قتل رساند و هشت تن دیگر را زخمی کرد.
یک مرد جوان سوری روز جمعه گذشته در شهر سولینگن آلمان با ضربات چاقو دو مرد و یک زن را به قتل رساند و هشت تن دیگر را زخمی کرد.

ریاض‌الله که بیش از دو سال است منتظر دریافت پاسخ پرونده پناهنده‌گی‌اش است، به رادیو آزادی گفت:

"بر روحیۀ ما خیلی زیاد تأثیر دارد، دیگر مهاجرینی‌که جرم می‌کنند من فکر می‌کنم که خودم مرتکب جرم شده‌ام، باز وقتی‌که می‌گویند مجرمین را دیپورت می‌کنند، من شبانه دروازه‌های اتاق را محکم قفل می‌کنم که پولیس نیاید و مرا دیپورت نکند، ما بسیار زحمت کشیده آمده‌ایم، من نظامی هم بودم و برگشت به افغانستان برای من صد درصد خطر است."

همچنان محمد ناصر لطیفی، یک مهاجر دیگر افغان که از نزدیک به دو سال در بی‌سرنوشتی در آلمان بسر می‌برد، می‌گوید نگران آن است که انجام جرایم از سوی برخی افغان‌ها در آن کشور بر چگونگی بررسی پرونده او تأثیر منفی بگذارد:

"تأثیر منفی بالای همه دارد، مثلاً شخصی از افغانستان در این‌جا یک جرم را مرتکب می‌شود، این بر همه تأثیر دارد، درحالی‌که ما این‌جا افغان‌هایی را داریم که آلمان را مثل وطن‌شان فکر می‌کنند و به مردم آن احترام خاص و متقابل دارند و این موضوعات بیشتر از آن‌که بر آلمانی‌ها تأثیر بگذارد، بالای یک تعداد مهاجرین و افغان تأثیر منفی دارد."

پیش از این، یک مهاجم افغان در ۳۱ ام ماه می در شهر مانهایم در جنوب غرب آلمان، در یک تظاهرات سازمان‌دهی شده توسط جنبش ضد اسلامی، چند تن از جمله یک افسر پولیس را زخمی ساخت که افسر پولیس سپس درگذشت.

XS
SM
MD
LG