وزیری: اجازه نمی‌دهیم که نظامیان پاکستانی داخل خاک افغانستان شوند

وزارت دفاع ملی افغانستان این گزارش‌ها را رد کرد که نیروهای پاکستانی در داخل خاک افغانستان دست به ساخت و ساز تأسیسات نظامی زده‌اند.

دولت وزیری، سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت، هرگز اجازه چنین کاری را به کسی نمی‌دهند.

پیش ازین رئیس شورای ولایتی کنر و شماری از باشنده‌گان این ولایت به تازگی گفته اند که نظامیان پاکستانی از آن‌سوی خط دیورند وارد مناطق کوهستانی کنر شده‌اند و در آن‌جا به ایجاد تأسیسات نظامی پرداخته اند.

سرکانو و خاص کنر ولسوالی‌های اند که به‌گفته رئیس شورای ولایتی کنر و باشنده‌گان این ولایت نظامیان پاکستانی از آن‌سوی سرحد وارد آن‌ها شده‌اند و در قلمرو افغانستان به ساختن تأسیسات نظامی دست زده‌اند.

اما وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید، اجازه نمی‌دهند که نظامیان پاکستانی از آن طرف مرز داخل خاک افغانستان شوند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

دولت وزیری، سخنگوی این وزارت دیشب به رادیو آزادی درین مورد گفت:

"نیروهای پاکستانی تحکیمات را درین سوی خط نه ساخته می‌توانند و نه هم کسی برای‌شان اجازه می‌دهد. این خبر پیش ازین هم در رسانه‌ها بازتاب یافته. تا زمانی که یک افغان هم زنده‌است به نیروهای پاکستانی نه اجازه ورود به این طرف خط و نه اجازه ایجاد تحکیمات را می‌دهد."

اما حرف‌های رئیس شورای ولایتی کنر با سخنان آقای وزیری متفاوت است.

محمد صافی می‌گوید، نیروهای پاکستانی خانه‌ها را در نزدیکی برخی از مناطق کنر که در امتداد خط دیورند موقعیت دارند بمباران کرده‌اند و تأسیسات‌‌شان را جلو آورده‌اند.

محمد صافی رئیس شورای ولایتی کنر

آقای صافی به روز سه شنبه در صحبت با خبرنگار رادیو آزادی در ولایت کنر درین مورد بیشتر گفته است:

"نیروهای پاکستانی در منطقه مایا در ولسوالی خاص کنر ولایت کنر پنجصد تا شش صد متر به این‌سو آمده‌اند و تأسیسات خود را می‌سازند، همچنان در برخی مناطق ولسوالی سرکانو آنان پیش آمده‌اند و ماشین آلات را برای ایجاد تأسیسات نیز آورده‌اند."

باشنده‌گان مناطق کنر که در نزدیکی خط دیورند واقع اند نیز به رادیو آزادی گفته اند که نیروهای پاکستانی قریه‌ها و خانه‌های‌ شان را پی‌هم هدف مرمی توپ قرار می‌دهند تا مردم منطقه را ترک کنند و زمینه پیشروی به این نیروها مساعد شود.

مقام‌های امنیتی و دفاعی افغانستان گفته‌اند، حمله‌های راکتی نظامیان پاکستان بر مناطق سرحدی کنر را تائید می‌کنند و منتظر دستور رهبران حکومت استند.