هیلی: اگر کوریای شمالی به بی‌پروایی‌هایش ادامه دهد، ویران خواهد شد

نماینده امریکا در ملل متحد می‌گوید، اگر در بحران جاری کوریای شمالی دپلوماسی ناکام بماند این موضوع به وزارت دفاع امریکا راجع خواهد شد.

نیکی هیلی سفیر امریکا در ملل متحد از چشم انداز یک اقدام نظامی امریکا علیه کوریای شمالی در صورتی سخن گفته است که پیونگ‌یانگ به آزمایشات راکتی و هسته‌ای اش ادامه دهد.

خانم هیلی دیروز به سی ان ان گفت، گزینه‌های شورای امنیت ملل متحد در جلوگیری از برنامۀ هسته‌ای کوریای شمالی دیگر تمام شده‌است و ایالات متحده موضوع را شاید به پنتاگون راجع سازد.

نیکی هیلی سفیر امریکا در ملل متحد

هیلی افزود:

"ما در حال حاضر در شورای امنیت هر کاری را که باید می‌شد، انجام داده‌ایم و اگر دپلوماسی ناکام بماند، جیمز متیس وزیر دفاع امریکا مسئله را به دست خود خواهد گرفت. ما از هر امکان دیگر استفاده می‌کنیم ولی گزینه‌های زیاد نظامی روی میز اند."

هیلی افزود، اگر کوریای شمالی به بی‌پروایی‌هایش ادامه دهد ویران خواهد شد.

سفیر امریکا در ملل متحد گفت، اظهارات تند ماه گذشتۀ رئیس جمهور ترمپ هشدارهای میان تهی نبودند.

این اظهارات خانم هیلی دو روز بعد از آن ایراد شد که کوریای شمالی به روز جمعه یک راکت دیگر را بر فراز جزیره هوکایدوی جاپان پرتاب کرد. در این مورد مقامات جاپان و کوریای جنوبی معلومات دادند.

وزارت دفاع کوریای جنوبی گفت، این راکت به ارتفاع ۷۷۰ کیلومتر فاصله ۳۷۰۰ کیلومتر را طی کرد که برای هدف قرار دادن جزیره گوام امریکا کافی می‌باشد.

این راکت در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری سواحل جاپان در اقیانوس آرام فرود آمد.

قرار است کوریای شمالی از موضوعات مهم مورد بحث در مجمع عمومی ملل متحد در نیویارک باشد.