لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۵

جامعه جهانی و حکومت افغانستان برای حل معضل پناهندگان تلاش کنند


همزمان با افزایش مشکلات پناهندگان افغان و بیجا شده‌های داخلی در این کشور، کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین از جامعه جهانی و حکومت این کشور میخواهد تا برای حل این معضل تلاش کنند.

جورج اکوت معاون عملیاتی این اداره روز یکشنبه در نشست خبری در کابل گفت افغان‌های مهاجر نیاز به حمایت قوی دارند و جامعه جهانی می تواند این مشکل را حل بسازد.

وی افزود:

"با استفاده از این فرصت میخواهم از جامعه جهانی به گونه جدی بخواهم که همانگونه که میبینیم اتحادیه اروپا توانایی حل معضل پناهنده گان را دارد می تواند بشکل بسیار منظم و قوی این مشکلات را حل کند و این بسیار مهم است که از وضعیت مهاجرین افغان حمایت قوی صورت گیرد."

این در حالیست که به اساس معلومات حکومت افغانستان دو صد و پنجاه هزار افغان در سال ۲۰۱۵ میلادی در اروپا درخواست پناهندگی داده اند.

همچنان بر بنیاد ارقام ارائه شده از سوی کمیشنری عالی سازمان ملل متحد، دو اعشاریه چهار میلیون پناهنده افغان در کشورهای همسایه ثبت نام شده اند.

در عین حال به اساس معلومات این کمیشنری بیش از هشتاد هزار افغان از آغاز سال جاری میلادی در این کشور از محلات‌ شان بیجا شده اند و پیش از این نزدیک به سه صد و هشتاد هزار افغان دیگر در سال گذشته میلادی مجبور به ترک خانه‌های‌ شان شده اند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان همچنان ایجاد فرصت‌های شغلی از سوی حکومت را گامی برای جلوگیری از افزایش مهاجرت‌ها و بیجا شده‌های داخلی عنوان می کند.

جورج اکوت معاون عملیاتی این اداره تاکید کرد که برای حل این معضل باید راه حل اساسی با کمک جامعه جهانی در هماهنگی با حکومت افغانستان جستجو گردد.

وی گفت:

"برای ایجاد یک شرایط مناسب باید همکاری صورت گیرد،بخصوص در بخش تامین صلح،امنیت و مصئونیت،که این همه خواست افغان هاست و من بسیار آرزو دارم که مردم افغانستان در صلح پایدار و رفاه زندگی کنند."

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین از رقم پایین برگشت کننده‌ها ابراز نگرانی کرده و دلیل آن را اوضاع رو به وخامت امنیتی و اقتصادی در افغانستان خوانده است.

این اداره تاکید کرده که حکومت افغانستان و جامعه جهانی باید برای عودت کنندگان امکانات لازم زندگی را فراهم کنند.

گزارش: سحرلیوال

XS
SM
MD
LG