لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۹

کلفلند: ده‌ها آموزگار نظامی به هلمند فرستاده شده‌است


ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می‎گوید که صد آموزگار امریکایی به منظور آموزش و مشوره برای نیروهای افغان به هلمند فرستاده شده‎است.

چارلس کلفلند سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که حدود صد سرباز امریکایی برای آموزش و مشوره به نیروهای افغان وارد شهر لشکرگاه مرکز هلمند شده‎اند.

اما وی در این مورد جزیات بیشتر ارایه نکرد.

از سوی هم آقای کلفلند می‎گوید که طالبان بخاطر تصرف برخی مناطق، حملات شان را ادامه می‎دهند اما نیروهای افغان در میدان‎های نبرد دست بلند دارند.

کلفلند: نیروهای که به آن‎جا رفته‎اند آنان در قسمت آموزش و مشوره با نیروهای افغان همکار‎اند.
کلفلند: نیروهای که به آن‎جا رفته‎اند آنان در قسمت آموزش و مشوره با نیروهای افغان همکار‎اند.

وی گفت:

"نیروهای که به آن‎جا رفته‎اند آنان در قسمت آموزش و مشوره با نیروهای افغان همکار ‎اند چنان‎که شما می‎دانید من نمی توانم شمار دقیق این نیروها را برای تان بگویم اما حدود صد تن شاید باشند و آنان نیروهای امریکایی‎اند و در چوکات ماموریت قاطع فعالیت می‎کنند."

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در حالی در مورد توانایی‎های نیروی‎های دفاعی و امنیتی اطمینان می‎دهد که هفته قبل ولسوالی دهنه غوری به دست طالبان سقوط کرد.

ولسوالی‎های خان آباد کندز و خواجه غار تخار نیز به گفته مقامات امنیتی افغان برای چند ساعت به تصرف طالبان در آمده بود.

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می‎گوید که نیروهای افغان توانایی دفع حملات طالبان را دارند.

ماموریت قاطع: کندز دوباره سقوط نخواهد کرد ناتو و نیروهای امریکایی با امکانات شان در آنجا هستند و به نیروی‎های افغان کمک می‎کنند.
ماموریت قاطع: کندز دوباره سقوط نخواهد کرد ناتو و نیروهای امریکایی با امکانات شان در آنجا هستند و به نیروی‎های افغان کمک می‎کنند.

این ماموریت می‎افزاید:

"کندز دوباره سقوط نخواهد کرد ناتو و نیروهای امریکایی با امکانات شان در آنجا هستند و به نیروی‎های افغان کمک می‎کنند اما می‎گویم این جنگ آسان نیست و هر آن کسی‎که در این جنگ دخیل است برای او هم این آسان نیست."

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان می‎گوید که هرچند نیروهای افغان از حالت دفاعی بیرون شده اما مشوره آنان اینست که بدنبال مخالفان مسلح بروند و آنان را از بین ببرند.

به گفته این ماموریت، وضعیت جنگ در افغانستان را از نزدیک بررسی می‎کنند و تلاش دارند که ظرفیت نیروهای افغان از این بیشتر شود تا این نیروها قادر به دفاع از خاک و مردم شان شوند.

گزارش: نورالله شایان

مرتبط

XS
SM
MD
LG