لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۱

احدی: حکومت اجماع احزاب سیاسی را برگزار و از نظریات آن‌ها استفاده کند


جبهه ملی نوین افغانستان می‌گوید، عوامل نا امنی‌های رو به افزایش، ضعف اقتصادی، جنجال‌های سیاسی، افزایش فاصله میان مردم و حکومت، ضعف حاکمیت قانون و بعضی نابسامانی‌های دیگر بی‌کفایتی حکومت است.

انوارالحق احدی رئیس این جبهه این سخنان را روز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل بیان کرده افزود، یگانه راه بیرون رفت از این نابسامانی‌ها برگزاری اجماع احزاب سیاسی از سوی حکومت و استفاده از نظریات این احزاب می‌باشد.

انوارالحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان
انوارالحق احدی رئیس جبهه ملی نوین افغانستان

وی گفت:

"به نسبت بی‌تدبیری حکومت، کشور در یک بحران عمیق غرق شده‌است، این بحران را این حکومت و دوست‌های بین‌المللی ما حل کرده نمی‌توانند. بزرگان حکومت همیشه از اجماع ملی سخن می‌گویند، اما برای برگزاری این اجماع هیچ گام عملی برداشته نشده‌است. جبهه ملی نوین افغانستان یک بار دیگر به حکومت صدا می‌زند که به هدف بیرون رفت از وضعیت فعلی هرچه زودتر مجلس بزرگ سیاسیون افغانستان را برگزار کند تا برای حل بحران کنونی اجماع به میان بیاید."

آقای احدی به حمله‌های مخالفان مسلح دولت در کشور و به‌خصوص در کابل اشاره کرده گفت، برخی مسئولین امنیتی به دلیل دخیل بودن در مسایل سیاسی و بی‌کفایتی به وظایف خاص‌شان کوتاه آمده‌اند و مردم را با مشکلات امنیتی روبه‌رو کرده‌اند.

رئیس جبهه ملی نوین افغانستان هشدار می‌دهد که اگر وضعیت ناگوار فعلی دوام کند، حکومت وحدت ملی تا حد سقوط ضعیف خواهد شد.

قابل یادآوریست که از آغاز سال روان میلادی تا کنون به‌شمول کابل در برخی ولایت‌های افغانستان حملات مخالفان مسلح دولت افزایش یافته که صد‌ها کشته و زخمی به جای گذاشته‌است.

در کنار وخیم شدن اوضاع امنیتی، در بخش سیاسی هم اختلاف‌های داخلی افزایش یافته‌اند که جنجالی‌ترین آن نشر گزارش‌ها در باره اختلاف‌ها بر سر ولایت بلخ میان ارگ و والی مستعفی این ولایت خوانده می‌شود.

در همین حال مقام‌های حکومتی می‌گویند، با وجودی‌که کشور با گروه‌های مختلف تروریستی جهانی و منظقه‌یی در جنگ روبه‌رو است حکومت در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و انکشافی پیشرفت‌های داشته‌است.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان
امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه در این باره به رادیو آزادی گفت:

"رهبری حکومت افغانستان همیشه با بزرگان احزاب سیاسی و شخصیت‌های ملی نشست‌های را انجام داده‌است. مشکل مهم ما نا امنی است و حکومت به این باور است که باید با حامیان تروریزم مبارزه شود. ممکن برخی نارسایی‌های موجود باشند، اما حکومت دست‌آورد‌های هم دارد. ما تلاش می‌کنیم که سطح این نارسایی‌ها به صفر برسند."

از سوی دیگر حکمت‌الله حکمت یکی از کارشناسان سیاسی نا امنی‌های اخیر در کشور را با مشکلات سیاسی وابسته خوانده می‌گوید، ضرور است که حکومت برای حل مشکلات در هر دو طرف تلاش کند.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG