لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۰

وزارت داخله: بیش از ۴۰۰ قاچاقبر و فروشنده‌گان مواد مخدر دستگیر شده‌اند


آرشیف
آرشیف

وزارت امور داخله از دستگیری بیش از چهار صد قاچاقبر و فروشنده‌گان مواد مخدر در شهرهای کشور خبر می‌دهد.

پولیس مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله در بیست روز گذشته با انجام بیش از چهار صد عملیات، ده‌ها قاچاقبر مواد مخدر را دستگیر کرده است.

نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید، این عملیات در چندین ولایت کشور انجام شد که در جریان آن در کنار قاچاقبران مواد مخدر، ذخیره‌گاه‌ها و فابریکات تولید مواد مخدر نیز از بین برده شده‌است.

او افزود:

"مؤظفین مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امور داخله در (۲۰) روز گذشته (۴۳۴) عملیات را انجام دادند که در جریان آن (۴۷۰) تن دستگیر شده اند، هشت لابراتوار مواد مخدر کشف و از بین برده شده، پنج ذخیره گاه بزرگ مواد مخدر تخریب شده و (۵۱) تن مواد مخدر کشف و ضبط شده است."

نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله
نصرت رحیمی سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله

آقای رحیمی در ادامه افزود که این عملیات در روزها و هفته های آینده نیز ادامه خواهد داشت و تلاش می شود تا شبکه های را تشخیص دهند که مواد مخدر را به شهرهای بزرگ می رسانند.

وزارت امور داخله چندی قبل لست نام های (۲۹) تن از قاچاقبران و فروشنده‌ګان مواد مخدر را اعلان و از مردم خواست تا در دستگیری آنان با پولیس همکاری کنند، اما تا حال تنها پنج تن از افراد شامل در این لیست دستگیر شده اند.

رنا ترین عضو پیشین کمیسیون مبارزه علیه مواد مخدر مشرانو جرگه در صحبت با رادیو آزادی گفت، تا زمانی که قاچاقبران بزرگ گرفتار نشوند، دستگیری خورده فروشان مواد مخدر تاثیر مثبتی بر کاهش در عرضه مواد مخدر نخواهد داشت.

او افزود:

"قاچاقبران بزرگ مواد مخدر که به سطح جهان در قاچاق مواد مخدر دخیل اند، در افغانستان حضور دارند، اما دولت همواره گفته که در دستگیری آنان ناتوان است، اما کسانی را دستگیر می کند که مواد مخدر را به چارک، کیلو و پاو به فروش می رسانند و آنان را به زندان پل چرخی می فرستد. حکومت کسانی را که به پیمانه تُن ها قاچاق مواد مخدر را انجام میدهند و با مافیایی جهانی دست دارند و با استفاده از پول قاچاق در خارج سرمایه گذاری کرده اند، بايد آنان را دستگیر کند و از آنان تحقیق صورت گیرد."

این در حال است که وزارت صحت عامه خواهان اقدامات جدی در بخش دستگیری قاچاقبران و فروشنده‌گان مواد مخدر شده است، زیرا به گفته این وزارت، دسترسی آسان به مواد مخدر باعث شده تا برنامه کاهش تقاضا به مواد مخدر نتایج مطلوب را در پی نداشته باشد.

گزارش: مرسلین ارسلا

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:32 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG