لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۱۸ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۱۳

ادامه اعتراضات مردمی در منطقه چمن پاکستان به خشونت‌های تازه منجر شده است


معترضان منطقه چمن بلوچستان پاکستان
معترضان منطقه چمن بلوچستان پاکستان

در جریان درگیری میان معترضان منطقه چمن پاکستان و نیروهای امنیتی این کشور، شماری از معترضان ادعا میکنند که نیروهای پولیس هفت تن را به شمول سخنگوی کمیته معترضان بازداشت کرده و بعدا بر معترضان حمله کرده اند.

صحبت خان یکی از معترضان دراین مورد به رادیوآزادی گفت :

"دی سی یا معاون کمیشنری چمن از برخی اعضای کمیته معترضان خواسته بود، که ما با هم گفتگو میکنیم، و بعدا آنها را بازداشت کرده و به جای نامعلوم فرستاده است، وضعیت در چمن خراب است ، حالا اعتراضات در برابر دفتر همین دی سی جریان دارد"

شاهراه میان کویته - چمن که درنتیجه یک عملیات باز شده بود، دوباره بسته شد .

عبدالمنان معترض دیگر ادعا میکند، که پس از بازداشت افراد شان زمانی که معترضان در برابر دفتر معاون کمیشنری جمع شدند، ازسوی نیروهای امنیتی بالای شان حمله صورت گرفت که یک تعداد دراین حمله زخمی شدند:

"یک مظاهره مسالمت آمیز بود ، اما پلان آنها این بود که این مظاهره را برهم بزنند و درآنجا بالای آنها حمله کردند،و خیمه های شان را آتش زدند، من با شفاخانه درتماس شدم برایم گفت که سه زخمی را به شفاخانه آورده اند."

اعتراض کننده های منطقه چمن
اعتراض کننده های منطقه چمن

به اساس گزارش رسانه دان پاکستان که به تاریخ ششم جون منتشرشده است، راجه اطهرعباس معاون کمیشنری چمن ، بازداشت هفت معترض را تایید کرده است، اما افزوده است که آنها را در پیوند به حمله به دفتراش بازداشت کرده است.

به اساس گزارش دان ، شاهراه میان کویته - چمن که درنتیجه یک عملیات باز شده بود، دوباره بسته شده است.

این درحالیست که ناوقت شب سه شنبه نیروهای امنیتی پاکستان بر معترضانی عملیات کردند که از یک ماه به این طرف شاهراه کویته - چمن را مسدود کرده بودند.

اعتراضات درمنطقه چمن از ۲۱ ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ از زمان حکومت موقت پاکستان به این طرف ادامه دارد، آنها بخاطر خواست های شان از چهارم می به این طرف راه کویته –چمن را هم مسدود کرده بودند.

احتجاج کننده ها میخواهند، که حکومت پاکستان برای رفت وآمد به افغانستان ، شرط داشتن ویزه و پاسپورت را از میان بردارد، حکومت موقت پاکستان این شرط را نپذیرفته بود، حکومت جدید به رهبری شهباز شریف هم تا حال به خواست آنان پاسخ نداده است.

XS
SM
MD
LG