زاخیلوال: قرار است رئیس جمهور افغانستان به پاکستان سفر کند

انتظار می‎رود رئیس جمهور افغانستان به پاکستان سفر کند.

سفیر افغانستان در اسلام آباد با تائید این خبر می‎گوید، رئیس جمهور اشرف غنی دعوت لوی درستیز پاکستان را برای بازدید از آنکشور پذیرفته‎است.

تا کنون زمان دقیق این سفر روشن نیست.

حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد به رادیو آزادی گفت، قمر باجوه لوی درستیز پاکستان یکشنبه گذشته طی سفرش به کابل از رئیس جمهور اشرف غنی دعوت کرد تا از کشورش دیدن کند.

عمر زاخیلوال

به گفته آقای زاخیلوال، رئیس جمهور غنی دعوت لوی درستیز پاکستان را پذیرفته‎است.

عمر زاخیلوال می‎گوید، پیش از لوی درستیز پاکستان، رئیس ISI یا اداره استخبارات این کشور نیز از رئیس جمهور اشرف غنی خواسته بود تا به اسلام آباد سفر کند.

از سوی دیگر رسانه‎های پاکستانی گزارش داده‎اند که رئیس جمهور افغانستان همراه با خانواده‎اش از پاکستان دیدن خواهد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‎های پاکستانی، رئیس جمهور اشرف غنی به خواست اردوی پاکستان که برای بهبود روابط دو کشور از اسلام آباد بازدید کند، پاسخ مثبت داده‎است.

اما روزنامه دی نیوز پاکستان این را هم گزارش داده‎است که رییس جمهور افغانستان پیش از این یکماه قبل دعوت مقام‎های پاکستانی برای بازدید از کشور شان را رد کرده بود.

بیرق افغانستان و پاکستان

از سفر رئیس جمهور غنی به پاکستان در حالی سخن زده می‎شود که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا گفته‎است، کابل و اسلام آباد باید برای مبارزه با تروریزم و بهبود روابط دوجانبه با هم همکاری‎های شان را افزایش دهند.

آقای متیس سفر اخیر لوی درستیز پاکستان به کابل را مثبت ارزیابی کرده و گفته‎است که این سفر امیدواری‎های زیاد را برای بهبود روبط میان دو کشور بوجود آورده‎است.