ووتل: کار مشترک مشاورین امریکایی و قوای افغان بن‌بست جنگ را تغییر خواهد داد

قوماندان قوای مرکزی نیرو‌های مسلح امریکا در شرق میانه می‌گوید، مشاورین امریکایی کار مشترک با نیروهای امنیتی افغان را به سطح کندک‌ها آغاز کرده تا آن‌ها را برای عملیات گستردۀ تهاجمی بر ضد جنگجویان مسلح مخالف آماده کنند.

جنرال جوزف ووتل گفت، به این ترتیب در بن‌بست جنگ ۱۶ سالۀ افغانستان یک تغییر به میان خواهد آمد.

جنرال ووتل که در مقر قوماندانی قوای مرکزی نیرو‌های مسلح امریکا با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در ادامه پذیرفت که در این بخش به تلاش‌های بیشتر نیاز دارند.

اما او ابراز خوشبینی نمود که در جنگ افغانستان تغییراتی مثبت رونما گردیده‌است.

قوماندان قوای مرکزی نیرو‌های مسلح امریکا در شرق میانه گفت، قوماندانان اردوی افغانستان که به سن تقاعده رسیده‌اند، بازنشسته خواهند شد و در عوض آن‌ها قوماندانان جوان امور کار را به دست می‌گیرند.

جنرال ووتل همچنان گفت، نیرو‌های امنیتی افغان نسبت به گذشته عملیات نظامی بیشتری را انجام می‌دهند و اکثریت آن‌ها در عملیات تهاجمی سهم دارند.

وی افزود، در نتیجه این تلاش‌ها در تلفات نیرو‌های امنیتی افغان کاهش به میان آمده‌است.

جنرال جوزف ووتل در ادامه گفت، در حال حاضر ایالات متحده امریکا می‌خواهد که بن‌بست جنگ افغانستان را بشکند و همۀ تلاش‌های نیرو‌های امریکایی به این منظور است.

جوزف ووتل: ایالات متحده امریکا می‌خواهد که بن‌بست جنگ افغانستان را بشکند.

جنرال جوزف ووتل قوماندان قوای مرکزی امریکا در شرق میانه در این نشست خبری گفت:

"من نمی‌خواهم که اعلان پیروزی کنم. اما فکر می‌کنم که تلاش‌های را که انجام داد ایم، مثبت اند."

این جنرال ارشد امریکایی گفت، آن‌ها در راه شکست بن‌بست جنگ در افغانستان اند.

در این حال، جنرال عتیق الله امرخیل کارشناس امور نظامی افغانستان مشاورین امریکایی را به سطح کندک بخصوص در قسمت اکمالات نیروها خیلی مهم خواند.

همزمان با این، جنرال جوزف دانفورد لوی درستیر نیرو‌های مسلح امریکا در جریان سخنرانی‌اش در هفته گذشته به کانگرس این‌کشور گفت، به نظر وی جنگ افغانستان تا هنوز در یک وضعیت بن‌بست قرار دارد.

جیمز متیس وزیر دفاع امریکا

اما جیمز متیس وزیر دفاع امریکا به کانگرس اطمینان داد که عساکر بیشتر به افغانستان فرستاده و حمایت بیشتر از نیرو‌های امنیتی افغان وضعیت جنگ را در این‌کشور تغییر می‌دهد.

قوماندانان ارشد امریکایی در یک زمانی این مطلب را بیان می‌کنند که بر اساس استراتژی جدید امریکا، پنتاگون یا وزارت دفاع اعزام حدود سه هزار عسکر اضافی به افغانستان را فیصله کرده تا جریان جنگ را تغییر دهند.

بر اساس استراتژی جدید امریکا، مشاورین نظامی امریکایی در سطح کندک‌ها با قوای افغان کار مشترک می‌کنند تا قابلیت عساکر افغان را در مبارزه با مخالفین مسلح تقویت نمایند.

جنرال ووتل افزود، این مشاورین، نیروهای افغان را در سطح کندک‌ها برای موسم جنگ سال آینده آماده می‌سازند.