لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۲۵

استراتژی امریکا برای افغانستان در نشست ناتو مورد بحث قرار می‌گیرد


وزیر دفاع امریکا می‌گوید، او فردا پنجشنبه در بروکسل در نشستی با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو اشتراک می‌کند.

در این نشست، علاوه بر سایر مسایل، روی استراتژی امریکا در افغانستان، نقش و همکاری این‌ کشور عضو ناتو در این استراتژی، بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

جیمز متیس این مطلب را دیروز در راه سفر به جرمنی با خبرنگارانی که او را همراهی می‌کردند، بیان کرد.

او در جرمنی با وزیر دفاع این‌ کشور ملاقات کرده و در مرکز مطالعات امنیتی جورج مارشال سخنرانی خواهد کرد.

در حالیکه به جیمز متیس وزیر دفاع امریکا از سوی رئیس جمهور دونالد ترمپ برای تکمیل استراتژی این‌ کشور در بارۀ جنگ افغانستان صلاحیت کامل داده شده است، او می‌گوید، می‌خواهد که پیش از هر نوع فیصله در این مورد با همه جوانب گفت‌وگو کند.

همزمان با این، جنرال جوزف دانفورد لوی درستیز نیروهای مسلح امریکا برای گفت‌وگو روی استراتژی امریکا به کابل رفته تا با مقام‌های افغان و قوماندان نظامی امریکا در محل، گفت‌وگو کند.

جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در ادامه صحبت خود با خبرنگاران گفت، تا هنوز در مورد رقم اعزام عساکر اضافی به افغانستان فیصله نکرده‌است.

جیمز متیس وزیر دفاع امریکا
جیمز متیس وزیر دفاع امریکا

او گفت پس از مشوره با متحدان ناتو در این مورد تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند:

"قبل از آن‌که تصمیم بگیریم، می‌خواهم در این مورد معلوماتم را بیشتر سازم. این ساده‌است که در مورد شمار سربازان صحبت کنیم، ولی برایم دشوار است که از این‌جا آغاز کنم، می‌خواهم تمام جوانب مسئله را بررسی کنم. من خواهان ارسال سربازان بیشتر به جنگ نیستم، زیرا این جنگ نیروهای افغان است، ولی ما می‌خواهیم با استفاده از هر امکان آن‌ها را برای پیروزی در این جنگ، کمک کنیم."

وزیر دفاع امریکا همچنان گفت در جلسه روز پنج‌شنبه وزرای دفاع ناتو این مسئله را بررسی خواهند کرد که امریکا و متحدین ناتو چه تعداد عساکر را به افغانستان بفرستند.

آقای متیس گفت، استراتژی جدید امریکا که بر علاوه افغانستان منطقه را نیز احتوا می‌کند، بعد از تکمیل شدن به رئیس جمهور ترمپ پیشکش خواهد شد.

قرار است در اجلاس وزرای دفاع ناتو طارق‌شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز شرکت کند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG