لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۲

پاکستان تلاش دارد تا روابط اش را با امریکا بهبود بخشد


وزارت خارجه پاکستان می‌گوید خواهان برقراری روابط خوب با حکومت امریکا می‌باشد و برای بهبود در ارتباطات دو کشور امکانات زیادی را مشاهده می‌کند.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان شام گذشته "جمعه" در یک صحبت تلیفونی با رادیو آزادی از اسلام آباد بار دیگر تکرار کرد که کشورش منافع خود را در ایجاد صلح و ثبات در افغانستان می‌بیند.

آقای زکریا افزود، پاکستان به حیث یک کشور همسایه باور دارد آنچه در افغانستان می‌گذرد تأثیر مستقیم بر پاکستان هم دارد.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان
نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان

به گفته وی پاکستان در تمام پروسه‌های که برای صلح و امنیت افغانستان روی دست گرفته شده‌اند دخیل بوده‌است.

او هم‌چنان گفت که پاکستان بدون تبعیض بر علیه تمام شبکه های تروریستی اقدام کرده‌است.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا روز دوشنبه گذشته استراتژی خود را برای جنوب آسیا که بیشتر روی افغانستان تمرکز می‌کرد اعلان نمود و به پاکستان هشدار داد که در خاک خود از حمایت گروه‌های تروریستی که به مردم و منافع امریکا تهدید بار می‌آورند، دست بردارد.

رئیس جمهور ترمپ اظهار داشت که امریکا دیگر تحمل این کار پاکستان را ندارد.

اما مقامات نظامی و سیاسی بلند رتبه پاکستانی روز پنجشنبه جلسه را برگزار کرده و این ادعا های امریکا را نادرست خواندند.

نفیس زکریا سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به رادیو آزادی گفت که در مورد مبارزه پاکستان با تروریزم برداشت نادرست وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی افزود:

"ما تلاش می‌کنیم این درک و برداشت اشتباه از بین برده شود. ما مکرراً گفته ایم این یک برداشت اشتباه می‌باشد که در اینجا یک فکری بنام طالبان خوب و طالبان بد وجود دارد و یا این‌که گویا ما در مقابل آن‌ها کاری انجام نداده‌ایم. این طرز فکر حقیقت ندارد."

آقای زکریا افزود، مقامات بلند رتبه پاکستان به بعضی از کشورهای منطقه به شمول چین سفر خواهند کرد تا در این مورد نظر آن‌ها را نیز بدست آورند.

در همین حال زلمی خلیلزاد سفیر سابق امریکا در افغانستان گفته است که به نظر وی پاکستان در بحران محتمل خود با امریکا تاوان زیاد را متحمل خواهد شد.

زلمی خلیلزاد سفیر سابق امریکا در افغانستان گفته است
زلمی خلیلزاد سفیر سابق امریکا در افغانستان گفته است

او افزود:

"یک سؤال کلان است و من پیشبینی نمی‌کنم که حتماً سیاست حکومت پاکستان تغییر خواهد کرد، اما اگر تغییر نکند قیمتی که حکومت پاکستان می‌پردازد زیادتر خواهد شد، اگر این استراتژی نو عملی شود."

آقای خلیلزاد تائید نمود که پاکستان نسبت به هر کشور دیگر منطقه می‌تواند نقش مهمتری را در تأمین صلح افغانستان بازی کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت، خواجه محمد آصف وزیر خارجه این‌کشور برای صحبت در مورد استراتژی نو امریکا در روزهای نزدیک به واشنگتن خواهد رفت.

مرتبط

XS
SM
MD
LG