لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۶

هیئت بررسی قضیه آزار و اذیت جنسی دختران در فدراسیون فوتبال به اروپا سفر نکرده‌است


جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان
جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان

با گذشت حدود یک ماه، هنوز هم هیئت بررسی کنندۀ قضیه ادعاهای آزار و اذیت جنسی دختران در فدراسیون فوتبال به اروپا سفر نکرده‌است.

لوی سارنوالی افغانستان می‌گوید، هر زمانی‌که ویزه از سوی کشورهای اروپایی در اختیار این هیئت قرار گیرد آنان سفر خویش را آغاز می‌کنند.

جمشید رسولی سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان روز چهارشنبه در پاسخ به سؤال رادیو آزادی گفت:

"ما فقط منتظر همان ویزه هستیم، هر زمانی‌که در اختیار همکاران ما قرار بگیرد، همکاران ما تمام آمادگی‌های اداری خود را دارند تا به این کشورها سفر کنند و با همان افرادی‌که نیاز است از نزدیک ملاقات کنند. معلومات، اسناد و شواهدی هم که نیاز است در اختیار همکاران ما قرار گیرد تا همان پروسیجرهای قانونی در ارتباط به جمع‌آوری اسناد رعایت شده باشد تا ما بتوانیم تصمیم عدلی و قضایی را در ارتباط به این قضیه اتخاذ کنیم."

لوحه ادارۀ لوی سارنوالی افغانستان
لوحه ادارۀ لوی سارنوالی افغانستان

​آقای رسولی هم‌چنان در پیوند به نگرانی مردم به این مسئله گفت، این اداره تلاش می‌کند تا هرچه زودتر به این نگرانی و سؤالات خاتمه بدهد.

حدود یک ماه قبل لوی سارنوالی افغانستان گفته بود، تحقیقات در این زمینه تا حدی تکمیل شده و یک هیئت به‌خاطر بررسی جنبه‌های خارجی این قضیه به اروپا سفر می‌کند.

لوی سارنوالی گفته‌است که هیئت بررسی کننده ظرف ۲۰ روز در خارج از کشور با اشخاص، نهادهای مهم و جنبه‌های مرتبط به این قضیه تحقیق می‌کند.

حدود سه ماه قبل روزنامه گاردین گزارشی را در پیوند به آزار و اذیت جنسی بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران افغانستان به نشر رساند که پس از آن رئیس جمهور غنی به لوی سارنوالی دستور داد که به‌خاطر بررسی این ادعاها یک هیئت را بگمارد.

اعضای تیم فوتبال دختران افغانستان
اعضای تیم فوتبال دختران افغانستان

این هیئت در جریان تحقیق‌شان وظایف کرام‌الدین کریم رئیس فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از مسئولین این فدراسیون را به تعلیق درآورد و آنان را ممنوع‌الخروج اعلان کرد.

پس از این ادعاها و جار و جنجال‌ها در فدراسیون فوتبال افغانستان، شرکت الکوزی به‌خاطر خلاء‌ها و بی‌نظمی‌های اداری کمک‌های مالی خود را با این فدراسیون قطع کرد.

از سوی هم شفیع شاداب سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت، طولانی شدن پروسۀ تحقیقات لوی سارنوالی روی کارهای ورزشکاران و اعضای این فدراسیون تأثیر منفی بجا می‌گذارد.

وی گفت:

"هر قدر که تحقیقات ادامه می‌یابد و معطل قرار داده می‌شود این کار فدراسیون و ورزشکاران را متأثر می‌سازد، یعنی هر قدر نتیجۀ این قضیه زودتر اعلان شود به نفع فدراسیون و ورزشکاران است."

این در حالیست که فیفا یا فدراسیون جهانی فوتبال، یوسف کارگر را که قبلاً وظیفه‌اش از سوی لوی سارونوالی به تعلیق آمده بود و بعد از مدتی دوباره رفع تعلیق شد، به‌حیث رئیس جدید فدراسیون فوتبال افغانستان معرفی کرده‌است.

گزارش: فرشته ندا

مرتبط

XS
SM
MD
LG