لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۷

موسسه پاملرنه فعالیت‌هایش را در بخش‌های صحت و تغذیه در افغانستان ازسر می‌گیرد


یکی از مراکز صحی در افغانستان که به حمایت مالی موسسه پاملرنه برای افغان‌ها خدمات ارائه می‌کند
یکی از مراکز صحی در افغانستان که به حمایت مالی موسسه پاملرنه برای افغان‌ها خدمات ارائه می‌کند

در شرایطی که افغان‌ها بیش از هر زمان دیگری به کمک نهادهای بین‌المللی در زمینه‌های مختلف نیاز دارند، موسسۀ بین‌المللی پاملرنه از ازسرگیری فعالیت‌های خود در زمینه‌های صحت و تغذیه در این کشور خبر داده است.

موسسۀ پاملرنه (Care) در اعلامیه‌ای گفته است، پس از کسب اطمینان از وزارت صحت عامه حکومت طالبان در مورد رفت و آمد امن و بدون محدودیت کارمندان زن این موسسه به محل کار شان، این تصمیم را گرفته است.

موسسۀ پاملرنه در این اعلامیه گفته که با توجه به ادامۀ بحران بشری در افغانستان از این فرصت استقبال می‌کند، زیرا به گفتۀ این موسسه، کارمندان زن بخش مهمی از این سازمان هستند و بدون حضور آنها، کارها به پیش نمی‌رود.

این حداقل دومین سازمان بین‌المللی کمک‌رسان است که در دو روز گذشته فعالیت‌های تعطیل شدۀ خود را در افغانستان از سر گرفتند.

روز گذشته سازمان حمایت از کودکان (سیف دَ چلدرین) نیز گفته بود که برخی از برنامه‌های مربوط به صحت، تغذیه و معارف را در افغانستان از سر می‌گیرد.

این سازمان در بیانیه‌ای گفته بود که از ادامۀ کار همکاران زنش اطمینان حاصل کرده و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

شهروندان افغانستان از این موضوع استقبال می‌کنند، اما از دیگر سازمان‌های کمک رسان بین‌المللی نیز می‌خواهند که در این شرایط دشوار به افغان‌ها کمک کنند.

توزیع مواد غذایی به افغان‌های بی‌بضاعت از سوی موسسه پاملرنه
توزیع مواد غذایی به افغان‌های بی‌بضاعت از سوی موسسه پاملرنه

محمد آجان و عبدالمجید، دو تن از شهروندان کابل به رادیو آزادی گفتند:
"ما از این اقدام استقبال می‌کنیم، زیرا در حال حاضر افغان‌ها در فقر شدید اقتصادی به سر می‌برند و قادر به تامین مخارج روزانۀ خود نیستند، بنا بر این کمک‌های بین‌المللی بسیار مهم است."

"تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی فعالیت خود را در افغانستان از سر گرفته اند، این یک خبر مهم است و ما از همۀ آنها استقبال می‌کنیم و از سایر سازمان‌های خارجی نیز می‌خواهیم که فعالیت‌های خود را از سر بگیرند و به افغان‌ها در این شرایط سخت کمک کنند."

لازم به ذکر است که موسسه پاملرنه و سازمان حمایت از کودکان تنها از آغاز دوبارۀ فعالیت‌هایشان در حوزه‌های صحت و تغذیه خبر داده اند و این در حالیست که بخش کوچکی از سازمان‌های کمک‌رسان در حال کمک‌رسانی به مردم هستند. در دیگر زمینه‌های ضروری، فعالیت‌های بسیاری از مؤسسات به دلیل ممنوعیت کار زنان در اداره‌های غیردولتی از سوی طالبان، همچنان متوقف مانده است.

طالبان حدود سه هفته پیش اعلام کردند که زنان حق کار در اداره‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی را ندارند که با واکنش‌هایی در داخل و خارج از کشور روبه‌رو شده و به شدت محکوم شد و شماری از سازمان‌های کمک‌رسان بین‌المللی فعالیت‌های خود را در افغانستان متوقف کردند.

حکومت طالبان تا به حال در بارۀ تغییر تصمیم خود یا حداقل اجازۀ کار زنان در سازمان‌های پاملرنه و حمایت از کودکان چیزی نگفته است.

این دو سازمان در حالی از ازسرگیری فعالیت‌های خود در زمینه‌های صحت و تغذیه خبر می‌دهند که میلیون‌ها افغان به کمک‌های بشردوستانۀ فوری در زمینه‌های مختلف نیاز دارند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد گفته اند که زمستان کنونی در افغانستان بسیار سخت است و میلیون‌ها افغان با خطر گرسنگی مواجه هستند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG