وزیر خارجه پاکستان: اسلام آباد و واشنگتن نیاز به احیای اعتماد دارند

پاکستان می‌گوید، با ایالات متحده امریکا روی برخی از مسایل توافق نظر کامل وجود نداشته و اسلام آباد و واشنگتن نیاز به احیای اعتماد دارند.

خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان این مطلب را در حاشیه نشستی زیر نام "دیالوگ دو جانبه امریکا - پاکستان" که امروز دوشنبه در اسلام آباد برگزار شد، بیان کرده گفت:

"در گفت‌وگوهای که همین اکنون با ایالات متحده امریکا جریان دارند، یک توافق نظر کامل وجود ندارد. ما امروز در این‌جا به کمبود اعتماد روبه‌رو هستیم و باید یک تلاش برای اعتماد سازی صورت گیرد. اما برای احیای اعتماد در هر دو طرف علاقمندی موجود است."

خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان گفت، اسلام آباد متعهد است که در برابر هر گونه اطلاعات استخباراتی فراهم شده از سوی امریکا پاسخگو می‌باشد. به گفته وی این تنها راه عملی کردن تعهدات در مبارزه با تروریزم به شمار می‌رود.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در ۲۱ ماه اگست استراتژی جدی خود را برای افغانستان و جنوب آسیا اعلان کرد.

در استراتژی امریکا در این مورد آمده‌است که پاکستان باید پناه‌گاه‌های تندروان مسلح و تروریستان را در خاکش از بین ببرد.

امریکا بر اساس این استراتژی از هند تقاضا کرده‌است که نقش وسیع‌تری را در افغانستان ایفا کند.

وزیر خارجه پاکستان گفت، ایالات متحده امریکا اطمینان داده‌است که نقش هند در افغانستان به کمک‌های اقتصادی محدود خواهد بود و به این ترتیب ایالات متحده نمی‌پذیرد که از خاک افغانستان بر علیه پاکستان استفاده شود.

خواجه آصف افزود، آن‌ها از نقش ایالات متحده برای فراهم کردن روابط عادی با هند و کاهش تنش‌ها در امتداد سرحدات شرقی پاکستان، استقبال کردند.

خواجه آصف در ادامه صحبت‌های خود در باره همکاری‌های ایالات متحده امریکا گفت:

"امروز ما با اطمینان می‌توانیم بیان کنیم که مسیر همکاری با ایالات متحد کاملاً روشن است. در این عرصه همکاری‌های گسترده در مسایل بزرگ در ارتباط به مدیریت سرحدات، بازگشت مهاجران، پناه‌‌گاه‌های امن در افغانستان و چگونگی رفتار با پناه‌گاه‌های امن در پاکستان وجود دارند."

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه گفت که این‌کشور پس از قربانی زیادی توانسته شبکه‌های تروریستی را از بین ببرد و حاکمیت را در عرض و طول کشور تأمین نماید.

او گفت، می‌توان ادعا کرد که حضور تروریستان تنظیم یافته در این‌کشور وجود ندارد.