نیکلسن: حامیان تروریزم در اشتباه اند، در افغانستان پیروز نمی‌شوند

جنرال جان نیکلسن قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان

قوماندان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان می‌گوید، حامیان دشمنان افغانستان باید بدانند که در این کشور موفق نخواهند شد.

جنرال جان نیکلسن که روز شنبه هنگام تحویل دهی دو هلیکوپتر بلک هاوک به نیرو‌های افغان در کندهار صحبت می‌کرد همچنان گفت، حمایت کننده‌های تروریزم در اشتباه اند زیرا به گفته وی آنان از یک طرف ناکام حمایت می‌کنند.

وی گفت:

"آن‌های که بیرون از افغانستان از تروریزم حمایت می‌کنند از یک طرف ناکام پشتیبانی می‌کنند، آنان در اشتباه اند، می‌خواهم به آنان بگویم هیچ گاه ناوقت نیست تا از حمایت گروه‌های تروریستی دست بکشند."

نیکلسن اما در این باره از کدام کشور مشخص نام نگرفت.

این در حالی است که هفته گذشته جوزف دانفورد لوی درستیز امریکا در نشست کمیته دفاعی مجلس سنای امریکا گفته است، سازمان استخباراتی پاکستان با گروه‌های تروریستی ارتباط دارد و این گروه‌ها در پاکستان پناهگاه‌های امن دارند.

در همین حال آصف غفور سخنگوی اردوی پاکستان پنجشنبه گذشته در یک نشست خبری تأیید کرده‌است که سازمان استخبارات پاکستان با گروه‌های تروریستی تماس دارد اما به گفته وی، این‌کشور از هیچ گروه تروریستی حمایت نمی‌کند.

برخی کارشناسان روابط بین‌الملل می‌گویند، اشاره اخیر جنرال جان نیکلسن قوماندان نیرو‌های ناتو و امریکایی در افغانستان به پاکستان است و ضرورت به این است تا این کشور با استفاده از فرصت پیش آمده از همکاری با گروه‌های تروریستی دست بکشد.

خالد سادات یکی از این کارشناسان روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت، پاکستان باید برای تأمین صلح و ثبات در منطقه نقش‌اش را ادا کند و پناه گاه تروریستان را در خاک خود از بین ببرد.

وی گفت:

"اظهارات نیکلسن و برخی جنرالان دیگر مبنی بر این‌که گویا از حمایت تروریزم در منطقه دست برداشته شود، اشاره این اظهارات به پاکستان و برخی گروه‌های دیگری است که در پاکستان حضور دارند."

آقای سادات همچنان می‌گوید، پاکستان نسبت به هر زمان دیگر زیر فشار جامعه جهانی به خصوص امریکا قرار گرفته است.

به گفته وی، پاکستان تلاش می‌کند تا برای بیرون رفت از این فشار به هر قیمت که باشد با امریکا معامله کند.

گزارش: نصرت پارسا