وزیری: فشارها بر پاکستان تا قطع حمایت این‌کشور از تروریزم باید ادامه یابند

وزارت دفاع افغانستان همزمان با ادامه فشار واشنگتن بر اسلام آباد، از امریکا و جامعه جهانی می‌خواهد تا فشارهای خود بر پاکستان را هر چه بیشتر افزایش دهند تا این‌کشور از حمایت تروریزم دست بکشد.

در حالی‌که واشنگتن فشار خود بر اسلام آباد را به‌خاطر آنچه که پناهگاه‌های امن تروریستان در پاکستان خوانده می‌شود افزایش داده است، حکومت افغانستان می‌گوید تا زمانی‌که چنین پناهگاه‌ها وجود داشته باشند، جنگ در افغانستان خاتمه نمی‌یابد.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آزادی گفت افغان‌ها از امریکا می‌خواهند که به فشارهای خود بر پاکستان ادامه دهد تا این‌کشور از حمایت دهشت افگنان دست بکشد.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

" کشورهای عضو ناتو، همۀ جامعه جهانی و جوانب مؤثر چون ایالات متحدۀ امریکا باید فشارهای خود بالای پاکستان را هر چه بیشتر افزایش دهند تا حدی‌که این‌کشور بالاخره از حمایت تروریستان دست بکشد. و اگر دست نکشد جنگ علیه تروریزم در این‌جا خاتمه نمی‌یابد."

جنرال وزیری می‌افزاید که پناهگاه‌های امن شورشیان در پاکستان علت اصلی ادامۀ جنگ در افغانستان است.

او می‌گوید که پلان‌های دوام و حمایت جنگ در این پناهگاه‌ها طرحریزی می‌شوند، پول و اسلحه نیز تدارک می‌شود و جلب و جذب افراد هم صورت می‌گیرد.

اما پاکستان این اتهامات کابل و واشنگتن را رد کرده گفته‌است که این‌کشور خود قربانی بزرگ تروریزم است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای افغان در زمستان جاری هم فشار خود بر شورشیان را افزایش می‌دهند تا مخالفان مسلح دولت در موسم آینده جنگ کدام ابتکاری در دست نداشته باشند.

جنرال وزیری می‌گوید که وزیران دفاع افغانستان و امریکا شب چهارشنبه در این مورد با هم صحبت کردند.

وی افزود:

" وزیر دفاع امریکا روی پایبندی بر تعهدات تقویت اردوی افغانستان تأکید نمود و این‌که برای تقویت و بازسازی اردوی افغانستان تا آخر همکاری خواهد کرد. وزیر دفاع افغانستان هم بر تعهد مبارزه علیه تروریزم تأکید کرد و روی این موضوع صحبت کرد که در زمستان ما عملیات محاربوی را افزایش می‌دهیم تا تهدید از مناطقی‌که با تهدید بلند روبه‌رو هستند کاهش یابد و در فصل بهار بتوانیم در وضعیت بهتر قرار داشته باشیم و دشمن نتواند که به جنگ مستقیم رو آورد یا تمایل نشان دهد."

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان افزود که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در صحبت تیلیفونی با همتای افغان خود طارق شاه بهرامی گفت که واشنگتن تا زمانی به فشارهای خود بر اسلام آباد ادامه خواهد داد تا مراکز تروریستان در پاکستان را برچیند.

جیمز متیس از ادامه حمایت سیاسی و نظامی کشورش از افغانستان اطمینان داده‌است.

او گفته‌است که امریکا پایبند تعهدات خود با افغانستان بوده و از ارتقای اردوی افغانستان به یک نیروی مدرن حمایت می‌کند.