الیس ویلز: همکاری پاکستان برای پیروزی قوای امریکا در افغانستان مهم است

سفیر افغانستان در اسلام‌آباد با الیس ویلز سرپرست معاونیت وزارت خارجه امریکا در پاکستان دیدار کرده‌است.

حضرت عمر زاخیلوال در صفحه تویترش نوشته که او با این مقام امریکایی روی روابط افغانستان با پاکستان، پروسه صلح، مشکلات مهاجرین افغان و چند موضوع مهم دیگر گفت‌وگو کرده‌است.

اما آقای زاخیلوال جزئیات بیشتر ارائه نکرده‌است.

الیس ویلز روز دوشنبه طی یک سفر رسمی وارد اسلام‌آباد شد.

او در دیدار با تهمینه جنجوعه معاون وزارت خارجه پاکستان، همکاری آن‌کشور را برای پیروزی نیروهای امریکایی در افغانستان بسیار مهم عنوان کرد.

تهمینه جنجوعه معاون وزارت خارجه پاکستان

وزارت خارجه پاکستان با نشر یک اعلامیه گفته‌است که تهمینه جنجوعه برای این دیپلومات امریکایی در مورد اقدامات کشورش در برابر تروریزم معلومات داده و آن را برای امنیت منطقه مهم دانسته‌است.

در اعلامیه هم‌چنان آمده‌است که اقدامات پاکستان در برابر تروریزم نتیجه مثبت را جهت تأمین صلح و ثبات در این‌کشور و منطقه خواهد داشت.

سرپرست معاونیت وزارت خارجه امریکا در حالی به پاکستان رفته‌است که اسلام‌آباد اخیراً به‌خاطر عدم همکاری در مبارزه با تروریزم مورد انتقاد شدید واشنگتن قرار گرفت.

ایالات متحدۀ امریکا اخیراً اعلام کرد که کمک امنیتی دو میلیارد دالر با پاکستان را تا زمانی به‌حال تعلیق درمی‌آورد که اسلام‌آباد اقدامات جدی علیه گروه‌های تروریستی مستقر در خاک آن‌کشور را روی دست نگیرد.

روابط میان واشنگتن و اسلام‌آباد از آغاز کار اداره دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا چندان خوب نیست.

دونالد ترمپ اواخر ماه آگست ۲۰۱۷ میلادی در جریان اعلام استراتژی کشورش برای افغانستان و جنوب آسیا نیز از پاکستان به‌عنوان کشوری نام برده بود که از گروه‌های شورشی که بالای نیروهای امریکایی و افغان حملات را انجام می‌دهند، حمایت می‌کند.

اما پاکستان همواره ادعا ها از حمایت گروه‌های شورشی مستقر در آن‌کشور را رد کرده‌است.