لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۵

مقامات نظامی امریکا و پاکستان روی وضعیت افغانستان و روابط دو کشور گفت‌وگو کردند


قوماندان فرماندهی مرکزی نیرو‌های مسلح امریکا دیروز "جمعه" با لوی درستیز اردوی پاکستان در بارۀ وضعیت افغانستان، مبارزه با تروریزم و روابط میان واشنگتن و اسلام آباد گفت‌وگو کرد.

این مقام بلند رتبه نظامی ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید، کشورش اهداف در پاکستان را بطور یک‌جانبه نشانه نخواهد گرفت.

جنرال جوزیف ووتل این مطلب را دیروز "جمعه" در یک گفت‌وگوی تیلیفونی با جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز اردوی پاکستان بیان کرد.

جوزیف ووتل قوماندان فرماندهی مرکزی نیرو‌های مسلح امریکا
جوزیف ووتل قوماندان فرماندهی مرکزی نیرو‌های مسلح امریکا

خبرگزاری‌های بین‌المللی اخیراً از قول آصف غفور سخنگوی اردوی پاکستان می‌گویند، لوی درستیز این‌کشور به این مقام بلند رتبه نظامی امریکا اطمینان داده که پاکستان در داخل قلمرو اش بر ضد آن عده افراد مسلح از قبل عملیات را آغاز کرده که در افغانستان حملات را انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی، جنرال قمر جاوید باجوه تأکید کرده که پاکستان از هر ابتکار برای صلح افغانستان حمایت می‌کند.

جنرال باجوه گفته است که اسلام آباد از نگرانی‌های واشنگتن در ارتباط به آن گروه‌های که با استفاده از خاک پاکستان برای فعالیت‌های ‌شان در افغانستان نفع می‌برند، آگاهی دارد و این‌کشور بدون کمک مالی امریکا به مبارزه خود بر ضد تروریزم ادامه می‌دهد.

جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز پاکستان
جنرال قمر جاوید باجوه لوی درستیز پاکستان

لوی درستیز اردوی پاکستان افزود، مردم پاکستان به‌خاطر اظهارات اخیر مقام‌های امریکایی در مورد کشور شان، احساس می‌کنند که گویا واشنگتن پس از دهه‌ها همکاری اسلام آباد، با آن‌ها خیانت کرده‌است.

این مطلب یک هفته پس از آن بیان می‌گردد که امریکا صد‌ها میلیون دالر کمک این‌کشور با پاکستان را به حالت تعلیق در آورد و اسلام آباد را متهم کرد که بر علیه گروه‌های تروریستی اقدامات لازم را انجام نمی‌دهد.

روابط بین امریکا و پاکستان وقتی نسبت به هر زمانی دیگر تیره شد که رئیس جمهور دونالد ترمپ در اولین تِوِیت سال نو میلادی خود پاکستان را متهم کرد که در بدل ۳۳ میلیارد دالر کمک ایالات متحده، تنها امریکا را فریب داده و دروغ گفته است.

سخنگوی اردوی پاکستان به خبرگزاری‌های بین‌المللی گفته که قوماندان فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح امریکا و لوی درستیز اردوی پاکستان در این گفت‌وگو‌های‌شان بر ضرورت همکاری بین دو کشور تأکید کردند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG