لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۹

قصر سفید: ترمپ روی گزینه هایش در استراتژی جدید امریکا غور می‌کند


قصر سفید گفته است، دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گزینه‌هایش را در مورد رویکرد جدید برای افغانستان و آسیای جنوبی مورد مطالعه و غور قرار می‌دهد.

این را قصر سفید پس از آن گفت که ترمپ دیروز در کمپ دیوید با مشاوران ارشد امنیت ملی‌اش در مورد استراتژی جدید امریکا در مورد افغانستان و جنوب آسیا بحث کرد.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی قصر سفید در یک اعلامیه کوتاه گفته است که در مورد یک استراتژی جدید برای حفظ منافع امریکا در منطقه توضیحات مفصل به آقای ترمپ داده شد.

خانم سندرز درین اعلامیه به گونه مشخص افغانستان را ذکر نکرده‌است.

او افزوده است، رئیس جمهور گزینه‌هایش را مورد مطالعه و غور قرار می‌دهد و تصمیم اش را در یک زمان مناسب به مردم امریکا، متحدان و شرکای امریکا و جهان اعلام خواهد کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا

در نشست دیروز در کمپ دیوید، دونالد ترمپ با ریکس تیلرسن، وزیر خارجه امریکا، جیمز متیس وزیر دفاع، مقام‌های ارشد استخبارات و مشاوران ارشد نظامی و دپلوماتیکش ملاقات کرد.

آقای متیس در هفته گذشته گفته بود که ادارۀ دونالد ترمپ برای نهایی ساختن استراتژی جدید امریکا بسیار نزدیک شده‌است.

استیو بنن استراتژیست ترمپ که با دیگر اعضای تیم امنیت ملی امریکا روی چگونگی اقدام امریکا در افغانستان جنجال کرده بود، درین ملاقات حضور نداشت.

استعفای او در وسط دیروز اعلام شد.

جنرال جوزیف ووتل، فرمانده قوماندانی مرکزی امریکا که مسئول عملیات اردوی این کشور فراتر از شرق میانه به شمول افغانستان است هم در نشست دیروز حضور نداشت.

جنرال ووتل اخیراً به خبرنگاران گفت که جیمز متیس و جنرال جوزیف دانفورد رئیس کمیته مشترک لوی درستیزان امریکا از او در نشست کمپ دیوید نمایندگی می‌کنند.

او همچنان گفت که با رئیس جمهور امریکا به طور مستقیم درین مورد حرف زده‌است.

وزیر دفاع ایالات متحده در ماه جون به کمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریکا گفته بود که در ماه جولای استراتژی جدید را در مورد جنگ افغانستان به قصر سفید پیشکش خواهد کرد.

دونالد ترمپ به روز پنجشنبه گذشته در نیوجرسی گفت، به اعلام فیصله‌اش در مورد این‌که تصمیم دارد چه تعداد سرباز امریکایی را در افغانستان نگهدارد بسیار نزدیک شده‌است.

در حال حاضر ایالات متحده امریکا ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد.

مرتبط

XS
SM
MD
LG