لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۷

صدراعظم پاکستان: نظارت بر سرحدات با افغانستان را افزایش می‌دهیم


صدراعظم پاکستان می‌گوید، نظارت بر سرحدات با افغانستان را افزایش می‌دهد و بر ایجاد موانع در امتداد سرحد، تأکید کرده‌است.

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، شاهد خاقان عباسی دیروز "سه شنبه" در اسلام آباد به خبرنگاران گفت، آن‌ها برای جلوگیری از رفت‌و‌آمد ترویستان حاضر اند تا گزمه‌های مشترک امنیتی را با افغانستان ایجاد کنند.

شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان
شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان

صدراعظم عباسی گفت:

"ما در امتداد مرز مشترک سیم خاردار می‌گیرم و افغانان هم می‌توانند از جانب خود موانع بسازند."

او افزود که آن‌ها برای نظارت از سرحدات برای گزمه‌های مشترک با نیروهای امنیتی افغان آماده‌اند.

آقای عباسی اضافه کرد، همۀ گروه‌های که بر ضد پاکستان می‌جنگند، در افغانستان حضور دارند.

در این ارتباط سفیر افغانستان در اسلام آباد در مصاحبۀ با رادیو آزادی گفت، در شرایطی که روابط بین افغانستان و پاکستان تیره است، اظهار چنین بیانات در بهبود آن کمک نمی‌کند.

حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان
حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان

عمر زاخیلوال گفت:

"مشکل از پالیسی است که حامی صلح و ثبات در افغانستان نیست. ما خواهان تغییر آن پالیسی هستیم. وقتی تغییر در پالیسی آید، اصلاً به سیم خاردار در سرحدت بین دو کشور ضرورت دیده نمی‌شود. موقف ما این‌است، جاییکه مشکل است بالای آن تمرکز شود."

ایالات متحدۀ امریکا در اواخر ماه اگست استراتژی خود در بارۀ افغانستان و جنوب آسیا را اعلان کرد و به پاکستان گفت، امریکا دیگر نمی‌تواند تحمل کند که گروه‌های تروریستی در پاکستان پناه‌گاه‌های امن داشته باشند و بر مردم و منافع امریکا حمله کنند.

شاهد خاقان عباسی صدراعظم پاکستان گفت، ادارۀ رئیس جمهور دونالد ترمپ تاکنون از آن‌ها کدام تقاضای خاص نکرده و تأکید کرد که حکومت او با بدست آوردن هرگونه معلومات از سوی مقام‌های امریکایی، اقدامات لازم می‌کند.

بر اساس گزارش اسوشتیدپرس، صدراعظم پاکستان در ارتباط به مناسبات کشورش با امریکا به خبرنگاران گفت، فکر نمی‌کند که مسئلۀ افغانستان روابط پاکستان و امریکا را تعیین کند.

مرتبط

XS
SM
MD
LG